Gå til innhold

Veteran som bruksbil!?

Ranger emnet

Astra-Driver

Anbefalte innlegg

Hei på dere...

har ein opel astra f 93mod som nå har tatt kvelden...(3ventiler uten kompresjon)dette skal selvfølgelig fikses på siden jeg kjenner et par mekanikere.men,etter denne hendelsen har jeg på sett å vis blitt lei av kjerra og automatisk søkt etter biler fra 50-80tallet på auto db og finn.no. disse bilene appelerer virkelig til meg, å jeg kjenner hvor heftig jeg har lyst på en veteran.men...som fattig student trenger jeg noe som er billig å eie,og som går og går.(kan mekke enkle saker selv.)derfor vil jeg forhøre meg her på dette forumet. Er det fornuftig å kjøpe ein veteran som bruksbil?prisen på kjerra vil vel være fra 15-30.000,-. opel kadett og diverse cadillac og dodge modeller har vært i søkelyset.Denne bilen må brukes året rundt og fungere mer en den må mekkes på.Der skjønner vel dilemmaet....jeg vil så gjerne ha en veteran å cruise rundt i,men er dette ett sjakktrekk?håper på ærlige svar og isåfall modell og merke anbefalinger(til prisen).

på forhånd takk.

Mvh en som desverre ikke har fullkommen nok utdanning til å skaffe seg d han drømmer om, enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sparer veiavgifta, det er i alle fall noe. Veteranforsikring er det begrensninger på, men det er ikke særlig dyrt med vanlig bruksforsikring på en veteran heller. Hvis det ikke er noe spesielt du skal ha, da.

Anbefaler en gammel Volvo. Tidlig 240 er veteran nå. Solid, relativt sikker, lett å skru og grei tilgang på både biler og deler. Men du bør mekke selv hvis det skal være noe å spare på å ha en bruks-veteran.

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på amcar er det 8000 i året på veteran forsikring.

ellers så er en vanlig forsikring på en veteran bil rundt 3000 kr, med lengre kjørelengde. 270 i årsavgift blir det jo unansett da. i stedet for 3000 ,-

feil, forsikring utne kasko på vetern 5000km er 500kr inkludert årsavgift,

med full kasko 1500 inkludert årsavgift

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider