SStande Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 det er sikkert mange tråder her om betong fylling av blokk men med det modeme jeg har så går det så j**** tregt så jeg lurer på hva man gjør når man betongfyller blokka? har prosjekt på gang motoren skal komme på et sted mellom 5-600hk :respect Steinar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Fylle kjølekanalene med spesiell betongfyller... Det er ikke en jobb som skal gjøres i -2 grader i garasjen... 600hk ja... hvis det holder med betong til det så, veldig inviduellt det da men.... Hehe Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStande Skrevet August 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Fylle kjølekanalene med spesiell betongfyller...Det er ikke en jobb som skal gjøres i -2 grader i garasjen... 600hk ja... hvis det holder med betong til det så, veldig inviduellt det da men.... Hehe har oppvarmet verksted så det er ikke farlig.. er ca 20 grader der både sommer å vinter:D hva oppnår du med å fylle kjølekanalene da? blir den ikke for fort varm? er det for at den skal ha mindre sjans for å revne de da eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Stemmer... Får ei stivere blokk og den blir jo mye sterkere da... Men veit ikke jeg, Runar eller projekt bruningen her på forumet sprakk jo gamle motorn på 611hk.... Hørte Vidar hadde fyllt en motor nå, han hadde fyllt så mye at han hadde bare et parti på 15mm uten betong fra toppen og der var det ikke no trøbbel med varmen ihvertfall... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStande Skrevet August 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 ok..takk for infoen.. var det jeg trengte.. tror ikke den kommer på over 600hk skal bli gøy å se:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 det er en type 2-komp epoxy de bruker til det der. se i bilsport, der gjorde de vel noe sånt med den 740'n de bruker på drag? Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asmo Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Hva gjør man da med kjøling? Kjøler stillestående betong like mye som kjølevann? Siter svensk stål Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Hva gjør man da med kjøling? Kjøler stillestående betong like mye som kjølevann? tvilsomt, men på 402 m er jo ikke kjøling noe stort problem, siden det er så kort. betongfyllt blokk og vanlig vei er nok ikke så lurt, siden nevnte kjøling opphører... men har du penger, har jo sten parner i sverige egne blokker til rødmotor, opptil 4 liter. de tåler alt. men koster deretter.... Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 tvilsomt, men på 402 m er jo ikke kjøling noe stort problem, siden det er så kort.betongfyllt blokk og vanlig vei er nok ikke så lurt, siden nevnte kjøling opphører... men har du penger, har jo sten parner i sverige egne blokker til rødmotor, opptil 4 liter. de tåler alt. men koster deretter.... Er du helt sikker på dette?:knock: Eg betaler gjerne MYE penger for rødblokk på 4liter som tåler alt! Har du en pris? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Euro-1 har vell kjørt med betongfylt blokk på vanlig vei uten problem med kjøling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Sundin og det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Paul har også kjørt med det i 3 år... Men det er som nevnt før mest vanlig på strippen, men også i volvo blokkene siden dem er så jævlig dårlige... Men vil egnetlig ikke anbefale deg å gjøre det selv hvis du ikke har vært broti det før for hvis den dritten der løsner kan du bare gi faen i å bruke blokka å kjølesystemet ditt etterpå... Ta å pling pån Torgeir på Wetterhus Racing oppi dalen her, han kan fylle blokka for deg... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Er du helt sikker på dette?:knock: Eg betaler gjerne MYE penger for rødblokk på 4liter som tåler alt! Har du en pris? Rundt 60k... Helt idiotisk.... Hehe Bygg heller en Audi 5'er den kjører du over 1000hk på med org blokk... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 grunnen til at mange fyller blokka med betong er fordi når man trimmer mye vil man etter et visst punkt få vibrasjoner i sylinderveggene... da vil betongen fore opp å det vil ikke vibrere så mye som uten betong Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Er du helt sikker på dette?:knock: Eg betaler gjerne MYE penger for rødblokk på 4liter som tåler alt! Har du en pris? se på http://www.stenparnermotor.se/ jeg synes faktisk ikke det er så reingæli priser på det, se hva du får i forhold til andre som driver med f.eks audi.... og husk at det er svenske kr, det blir jo fort 10-15 % rabatt, det! og skal man handle litt, er det nok mulig å deale litt, har jeg skjønt. Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg