Gå til innhold

Bytte motor

Ranger emnet


kentiver

Anbefalte innlegg

Ser ut som jeg får tak i en 16V Kr motor, så lurer jeg på et par ting angående byttingen. har forresten en 1,8GL nå.

 

Delene som følger med er:

Motor m\Girkasse

ECU

Ledningsnett

Slanger

Kjøling.

 

Ting jeg trenger:

Bensinpumpe (Hva er best, ny bensintank med innebygd pumpe, eller ekstern?)

Caliber for frambremser (Har skiver, og klosser).

Bakstilling

Bremsekraftforsterker.

 

 

Ting jeg lurer på er:

- Treng jeg nye akslinger eller kan jeg bruke dem jeg har på nå?

- Burde jeg skaffe nye motorfester?

- Trenger jeg nedre stabstag?

 

Har nettopp flyttet til Melhus, og lurer på om det er noen i Trondheims området som har lyst å være med å skifte motor? Har ikke noe lokaler eller noe, hadde håpet å få det gjort på 1 helg. Har byttet motor i Escort og Peugeot før, men aldri i en VW, og aldri ledningsnett, så hjelp settes STOR pris på:) Blir om ca 1 måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki;)

 

Hørtes flott ut, de skulle ha 2100 for en pumpe på NBS:(

 

Hvordan blir det med bremsene, hvis jeg bytter bremsekraftforsterkeren nå når jeg bytter motor, men ikke skifter skivene før om noen måneder? Er det kjørbart? Så lenge man er ops på det. Vet man ikke kommer gjennom kontroll da men.

 

Noen som vil selge meg calibre framme, og bakstilling komplett med bremser? =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags modell er golfen? er den -88 så kan du bruke org frambremser iallefall.. VWII calipere.. må ha 236x20 skive da seff :)

 

Effektanlegget er temmelig det samme :) har det samme anlegget selv

 

Antar at du alt har 9" bremsekraftforsterker, men mindre mastersylinder :) funker helt fint, er forsterkeren som er krav, ikke mastersylinderen

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akei:)

 

Har en 87 =( Satte nettopp på nye skiver og klosser framme, men har bestilt, er bare de pokkers calibrene som er dyre :'(

 

Hvordan finner jeg ut om jeg har 9" Bremseforsterker? Bra at jeg kan bruke effektanlegget, kjører med litt frieksos for tiden:P Var litt knotete når jeg holdte på å montere det, såvidt jeg fikk feite kroppen min under bilen:P

 

 

kremt: Bor på Ler :P Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akei:)

 

Har en 87 =( Satte nettopp på nye skiver og klosser framme, men har bestilt, er bare de pokkers calibrene som er dyre :'(

 

Hvordan finner jeg ut om jeg har 9" Bremseforsterker? Bra at jeg kan bruke effektanlegget, kjører med litt frieksos for tiden:P Var litt knotete når jeg holdte på å montere det, såvidt jeg fikk feite kroppen min under bilen:P

 

 

kremt: Bor på Ler :P Du da?

 

 

Hvis du skal gå opp ett hakk i bremsestørrelse fra 236 (som er standard på 1.8 golf) til 256 så må du bytte hele spindelen desverre! helt annen innfesting på calipere desverre!

 

men siden du har 87 mod, så kan du fint kjøre på GTI 8v skiver/klosser forran :)

 

de er 236x20 (ventilerte) i stedet for 236x10/12 :) (10/12 er pga er litt forskjell her og der, noen har 10mm tykke andre har 12 av en eller annen merkelig grunn)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funker fint det!

 

 

du får godkjent med GL bremsene OM du kjøper deg ventilerte skiver og klosser fra en GTI 8v !!

 

disse har samme calipere som du har alt nemlig VWII calipere!

 

 

står i papiret forran meg her:

 

OMBYGGING AV VOLKSWAGEN GOLF II 1.5, 1.6, og 1.8 L TIL VOLKSWAGEN GOLF II GTI 16V.

 

For å bygge om en VW Golf II til Golf II GTI 16v må følgende komponenter benyttes

 

  • Komplett motor med nødvendig elektronikk og girkasse med drivaksler
  • Bremseskiver foran 239x20 mm Ø med tilhørende bremsesadler
  • Bremseskiver bak 226x10 mm Ø med tilhørende bremsesadler
  • Bremsekraftforsterker 9"
  • Bremsekraftregulator for bakre bremsekretser
  • Stabilisator både foran og bak
  • HR dekk på minimum 5 1/2J x 13" felger
  • Plastikkskjermkanter på alle skjermene
  • Spoiler med kjøleluftåpninger til skivebremsene foran, eller
  • For støtfanger av årsmodell '90-91 luftføringer til skivebremsene foran

 

Vi vil samtidig minne om at bilen etter enhver ombygging må forevises den lokale Trafikkstasjon for godkjenning

 

 

 

Dette er direkte gjengitt fra papiret jeg har fått av Møller ang ombyggning til 16v! :)

 

 

 

må beklage at jeg skrev 236mm bremser, skulle være 239 .. :) men er fortsatt det samme som du har

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår