Gå til innhold

Lyst å begynne med bilcross

Ranger emnet

tutigard

Anbefalte innlegg

hehe, ja den boblo går ganske bra ja.. noken seie d e ei gammale rallycrossbobla, men eg vett ikkje. Eg va nok ein av dei i frå Vikedal, men kjørte i senior eg, gjekk ganske grett;) Løp i Vikedal nå t helgo:D sista løpet i år for meg:( litt kjedligt..

Mvh. Silje-Renée (http://www.srsuperteam.tk)

BMW 523ia Touring

Hyundai Accent 1996

Ford Sierra 1986 Bilcrossbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, ja den boblo går ganske bra ja.. noken seie d e ei gammale rallycrossbobla, men eg vett ikkje. Eg va nok ein av dei i frå Vikedal, men kjørte i senior eg, gjekk ganske grett;) Løp i Vikedal nå t helgo:D sista løpet i år for meg:( litt kjedligt..

du som kjørte svart/grå sierra eller tar eg helt feil no? får meg desverre ikkje til vikedal til løpet, men kjører vestlandsmesterskap-runden den 23. i bakkeløpet. må jo nesten dra deg bort dit du og då! e jo ikkje akkurat for mange jenter i bilcross;) hørte den hadde vært i en A-finale på gol for to år siden? fort gikk den hvertfall

donuts cannot be eaten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du som kjørte svart/grå sierra eller tar eg helt feil no? får meg desverre ikkje til vikedal til løpet, men kjører vestlandsmesterskap-runden den 23. i bakkeløpet. må jo nesten dra deg bort dit du og då! e jo ikkje akkurat for mange jenter i bilcross;) hørte den hadde vært i en A-finale på gol for to år siden? fort gikk den hvertfall

Ja kjøre svart sierra med sølvstriper eg, hehe. Får se om eg tar turen på bakkeløp, tror pappa er litt lei av å stresse med løp og sånt, nemligt han som må kjøre bilen til løpet. Men det hadde vore kult og prøvd, er det for seniorer og?

Bilen min så har vore i en A-finale på Gol? Tror ikke det var eg så kjørte da og bilen var vel svart med oransje striper da.

Kjører du i senior eller junior?

BMW 523ia Touring

Hyundai Accent 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjøre svart sierra med sølvstriper eg, hehe. Får se om eg tar turen på bakkeløp, tror pappa er litt lei av å stresse med løp og sånt, nemligt han som må kjøre bilen til løpet. Men det hadde vore kult og prøvd, er det for seniorer og?

Bilen min så har vore i en A-finale på Gol? Tror ikke det var eg så kjørte da og bilen var vel svart med oransje striper da.

Kjører du i senior eller junior?

mente den boblen... kjørte mot deg i siste løpet i sist sesong da om eg ikkje tar helt feil! kjører siste året junior... du får mase på han hele tiden da, så kanskje du og får deg opp hit ^_^ mener det e både for senior og junior. kan jo sjekke på vestlandsmesterskap-siden. er litt annerledes å kjøre bakkeløp kontra å kjøre vanlig løp =)

donuts cannot be eaten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man vil kjøpe en rally-cross bil, på løp.... er det ikke sånn at man kan legge inn et bud på en bil, også må eieren selge den? hvor mye må man da by??

er bare noe jeg har hørt, ikke skyt meg om jeg tar feil eller no......

kawazaki zx9R Ninja... :) (lappløs)

------------------------------------------

bmw 318I E-36 94 mod (solgt)

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man vil kjøpe en rally-cross bil, på løp.... er det ikke sånn at man kan legge inn et bud på en bil, også må eieren selge den? hvor mye må man da by??

er bare noe jeg har hørt, ikke skyt meg om jeg tar feil eller no......

Du kan kjøpe bilcross biler på løp, men ikke rallycrossbiler. I bilcross må eigeren selge den viss det bli lagt inn bud, man må by 8000kr pluss at det koster 300kr i gebyr å legge inn bud. Dersom det er flere bud på en bil vil en trekke om hvem så vil få bilen. Men en må være klar over at personlig utstyr, stol, seler og dekk ikke følger med. Det skal stå dekk på bilen som er godkjent etter norsk veitrafikklov eller hva det heter, men føreren kan ta av dekkene som ble brukt i løpet.

BMW 523ia Touring

Hyundai Accent 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mente den boblen... kjørte mot deg i siste løpet i sist sesong da om eg ikkje tar helt feil! kjører siste året junior... du får mase på han hele tiden da, så kanskje du og får deg opp hit ^_^ mener det e både for senior og junior. kan jo sjekke på vestlandsmesterskap-siden. er litt annerledes å kjøre bakkeløp kontra å kjøre vanlig løp =)

Åja, ja boblen var på Gol ja, hehe. Stemme det, han er ganske flink til å kjøre han som kjører den.

Kjørte du mot meg ja, rekne med at du slo meg, hehe. Var første gang eg kjørte i Bergen det.

BMW 523ia Touring

Hyundai Accent 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, ja boblen var på Gol ja, hehe. Stemme det, han er ganske flink til å kjøre han som kjører den.

Kjørte du mot meg ja, rekne med at du slo meg, hehe. Var første gang eg kjørte i Bergen det.

ja eg husker du forsvant i speilet mitt^_^

sto på starten ved siden av deg... fikk litt prestasjonsangst når eg såg det var en jente i samme heat som meg :P

donuts cannot be eaten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja eg husker du forsvant i speilet mitt^_^

sto på starten ved siden av deg... fikk litt prestasjonsangst når eg såg det var en jente i samme heat som meg :P

haha, såpass ja, hørres ikkje ut så d e så ofta du kjøre mot jenter.. hehe.. mn d e nå komt seg litt nå, e litt fleire jenter nå enn før... ikkje i senior klassen då, mn i junior e d ein del:p

BMW 523ia Touring

Hyundai Accent 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe bilcross biler på løp, men ikke rallycrossbiler. I bilcross må eigeren selge den viss det bli lagt inn bud, man må by 8000kr pluss at det koster 300kr i gebyr å legge inn bud. Dersom det er flere bud på en bil vil en trekke om hvem så vil få bilen. Men en må være klar over at personlig utstyr, stol, seler og dekk ikke følger med. Det skal stå dekk på bilen som er godkjent etter norsk veitrafikklov eller hva det heter, men føreren kan ta av dekkene som ble brukt i løpet.

det med dekk som skal følge med bilen må også være vinter-dekk...

han vi kjøpte en kadett av tok av gullabo hjula sine å satt på indysport hjul(med bredda allycat 13tommere), ikke veldig smart gitt..er jo nesten samma dekk.... så de indysport hjula sitter på min nå, de sitter greit å...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jess det var løp der i helgen! mange folk fra vikedal der og siden det var vestlandsmesterskap-runde. Den ene boblen var helt sjuuk!

Har tatt noen få bilder fra denne helga..

ligger på http://www.hhenr.com

(kom sent og gikk tidlig, kan ikke rekke alt)

http://Http://www.hhenr.com/

2000 Primera 1.8 gubbebil...ikke noe å skrive om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...
Det første du bør gjøre er å skaffe deg bilsportboken. Der står det meste av det du trenger å vite.

For å kjøre trenger du bil, ca. 8.000,-, sikkerhetsutstyr, ca. 10.000,- for nytt, og lisenser, ca. 1.500,-. Du må også være medlem av en motorklubb, NAF, KNA eller NMK.

Om du bør bygge bil selv eller kjøpe brukt kommer helt an på hva du har lyst til. Hvis du er som meg og synes det er morsomt å holde på med, og har lyst til å gjøre det selv. Så bygger du bilen selv, ellers er det ikke noe problem å kjøpe på løp. Det er ikke noe spesielt vanskelig å bygge en bil, men det tar litt tid første gang. Du må kunne sveise eller ha tilgang til noen som kan det for å få sveiset bur skikkelig, ellers trengs det ikke noen spesielle kunnskaper. Hvis du bygger bil selv og får perioder der du blir lei av å bygge, så bestiller du deg bilcrosskavalkaden for et år for å få inspirasjon.

Bilcrossdelen her på forumet er ikke mye brukt, men det er ivertfall noen som svarer selvom det kan ta litt tid. Ellers kan det også være en fordel å ta kontakt med de lokale klubbene.

10 000 er vel kansje å ta litt i eller?? kommer seff ann på merke å sann da, men synes det var litt drøyt...

Gatebilen min: BMW e36 320Ci

Bilcross biler jeg har:

x:Mazda 626 2.0I 2 dørs GTZoomZoom

Mazda 626 2.0I 4 dørs

3 Saab 900, 1 Saab 90

Lenke til kommentar
Del på andre sider