zews^^ Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Sitter nå å ser litt i instruksjonsboka og ser at spilleren har 5 bånd parametrisk EQ og 7 bånds grafisk EQ. Det første jeg lurer på er hva som er forskjellen på disse? For meg ser det ut som om parametrisk EQ har flere valg iform av at jeg kan selv velge frekvens som utgangspunkt for hvert av de 5 båndene og steilhet på hvert enkelt bånd. Akkurat dette med steilhet synes jeg blir litt avansert, men kanskje å sitte å trykke å høre er eneste løsning for å bli klokere på dette? Er grafisk EQ noe dårligere? Har jo her 7 bånd som jeg synes er bedre og enklere å stille, men viss man holder på lenge nok får man kanskje et bedre resultat med parametrisk EQ. Foreløpig ble det iallefall "rock" som ble satt på siden jeg ikke fikk til noe bedre med å trykke selv. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet August 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Må si at jeg savner EQ'en som er på Pioneerspillere akkurat ;) Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Pioneer har vel PEQ og GEQ på samme måte som Alpine, har de ikke? Selv bruker jeg PEQ (parametric). Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet August 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Pioneer har vel PEQ og GEQ på samme måte som Alpine, har de ikke? Selv bruker jeg PEQ (parametric). Kan ikke huske å sett den innstillingen på Pioneer'er jeg har vært borti. Har vært søylediagram og lignende med 10-12 bånd. Veldig enkle å gode på EQ-justering. Men du bruker altså kun 5 bånd. Får du til å justere mye med det da? Jeg har ikke sittet å trykket mye på EQ'en, men har ihvertfall ikke fått et resultat jeg er fornøyd med. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Mulig jeg blander nå men det er ihvertfall 7 bånd hehe... litt sånn rotete i hodet mitt akkurat nå da jeg driver med fagprøve om dagen :) Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet August 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Mulig jeg blander nå men det er ihvertfall 7 bånd hehe... litt sånn rotete i hodet mitt akkurat nå da jeg driver med fagprøve om dagen :) GEQ som er 7 bånd. PEQ er 5. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 bruk grafisk eq du,den synes jeg er best iallefall....med parametrisk så drar du med deg flere bånd samtidig på en måte,det er vel den største forskjellen. tweake bil lærer du deg ikke på en kveld,for å si det sån....ikke konsentrer deg om eq før du har nivået mellom de forskjelige ellementene i orden,og alle delefrekvensene er i box.....eq brukes til kun til finpuss. Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg