reyes Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Gjelder en Vectra B 97modell 1.8 Har hørt at hvis man har problemer med tomgangen på sin Vectra B pleier man å borre nippelen opp til 3mm på gasspjeldhuset, fra det tynne røret som kommer fra toppdekselet! Kan det stemme? Har problemer med tomgangen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leepriest Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Er det ikke tomgangsregulatoren din som er skitten da? Veldig godt kjent på Opel at man får problemer med tomgangen, og da skyldes det som oftes skitten/slitt tomgangsregulator. Denne kan renses, eller du kan sette inn en ny en. Koster en del ny, men da er i allefall problemet borte. Om det hjelper å borre opp nippelen som du sier vet jeg ikke. Har hatt samme problem på min tidligere astra, og begynner å få det samme problemet på min nåværende astra også. Dette er et skikkelige skitproblem som er en gjenganger hos Opel.. Siter Mazda 5 Opel Astra G http://www.gauldalgatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 problem me drit å lort gjelde vel helst på a vectra med ulike motora? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 problem me drit å lort gjelde vel helst på a vectra med ulike motora? Gjelder stort sett ALLE opel motorer. Men ja, dem pleier å borre opp hullet som du nevner over om ikke tomgangsregulatoren er treg. Kan også være den tykke slangen fra toppdekslet til innsuget også som morkner å blir bare grøt inni. Skulle ta av min og den var som tyggegummi og røyk av. Da var det masse gummi som hadde gått i oppløsning innvendig Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyes Skrevet August 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Glemte å si ifra at jeg nettopp har vært ute med topplokket, pga ødelagt kamaksel. Så innmaten i topplokket er shina:) Og siden jeg hadde topplokket ute demontere jeg også gasspjeldhuset å renset det godt. Så den er ennå ren! Men kan være den trekker falsk luft, har en liten mistanke om at innsugs manifolden ikke er helt skrudd fast, kanskje glipper i pakningen? Men skal skjekke alle slanger og mulingens borre opp nippelen! Og hvor mye koster en slik tomgangsregulator? Keeping you updated:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Ga vell ca 1100.- for regulator, da må den gamle leveres inn. det har blitt bytte ordning på disse delene nå, går en del av dem Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 viss du lurer på om den suger falsk luft kan du la den gå på tomgang å spraye start gass på der du trur den lekker, viss den forandrer gangen da så leker den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_Joki Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 min vectra b 97 sliter også litt med tomgangen. Noen ganger ar den faktisk kveltes mens den bakka. Testa å borre opp spjeldhusnippelen? Fåttt fiksa problemet på en annen måte? hvs gjorde du? Siter 2007 Nissan Navara 35" 2009 BMW 320 XDRIVE 1983 Golf 1,5C X 2008 Polaris RMK Shift 600X 2006 Volvo S40X 1996 Ford MondeoX 1986 Toyota LandcruiserX 1996 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyes Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 min vectra b 97 sliter også litt med tomgangen. Noen ganger ar den faktisk kveltes mens den bakka. Testa å borre opp spjeldhusnippelen?Fåttt fiksa problemet på en annen måte? hvs gjorde du? Har ikke fått borret opp nippelen, har ikke hatt tid:P Men kjøpte nye pakningen til gasspjeldhuset og det gjorde susen med engang. Nå går bilen bra på tomgang, og den jokker ikke noe særlig mer:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg