Gå til innhold

Borre opp nippelen på gasspjeldhuset?

Ranger emnet

reyes

Anbefalte innlegg

Er det ikke tomgangsregulatoren din som er skitten da? Veldig godt kjent på Opel at man får problemer med tomgangen, og da skyldes det som oftes skitten/slitt tomgangsregulator. Denne kan renses, eller du kan sette inn en ny en. Koster en del ny, men da er i allefall problemet borte. Om det hjelper å borre opp nippelen som du sier vet jeg ikke. Har hatt samme problem på min tidligere astra, og begynner å få det samme problemet på min nåværende astra også. Dette er et skikkelige skitproblem som er en gjenganger hos Opel..

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problem me drit å lort gjelde vel helst på a vectra med ulike motora?

Gjelder stort sett ALLE opel motorer.

Men ja, dem pleier å borre opp hullet som du nevner over om ikke tomgangsregulatoren er treg.

Kan også være den tykke slangen fra toppdekslet til innsuget også som morkner å blir bare grøt inni. Skulle ta av min og den var som tyggegummi og røyk av. Da var det masse gummi som hadde gått i oppløsning innvendig

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si ifra at jeg nettopp har vært ute med topplokket, pga ødelagt kamaksel. Så innmaten i topplokket er shina:) Og siden jeg hadde topplokket ute demontere jeg også gasspjeldhuset å renset det godt. Så den er ennå ren!

Men kan være den trekker falsk luft, har en liten mistanke om at innsugs manifolden ikke er helt skrudd fast, kanskje glipper i pakningen?

Men skal skjekke alle slanger og mulingens borre opp nippelen!

Og hvor mye koster en slik tomgangsregulator?

Keeping you updated:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

min vectra b 97 sliter også litt med tomgangen. Noen ganger ar den faktisk kveltes mens den bakka. Testa å borre opp spjeldhusnippelen?

Fåttt fiksa problemet på en annen måte? hvs gjorde du?

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min vectra b 97 sliter også litt med tomgangen. Noen ganger ar den faktisk kveltes mens den bakka. Testa å borre opp spjeldhusnippelen?

Fåttt fiksa problemet på en annen måte? hvs gjorde du?

Har ikke fått borret opp nippelen, har ikke hatt tid:P

Men kjøpte nye pakningen til gasspjeldhuset og det gjorde susen med engang. Nå går bilen bra på tomgang, og den jokker ikke noe særlig mer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider