Gå til innhold

Blinklysene lyser konstant!?

Ranger emnet

EverY1

Anbefalte innlegg

Hei

Fant bilen min i dag med blinlysene lysende konstant, dette når tenninga er av.

Når jeg vrir om og får på batteri, så funker alt normalt.

Klarte ikke å lokalisere reelet til blinklyst, tok ut de to som er merka for blinklys. De som sitter med sikringene.

Det hele endte med at jeg måtte koble fra batteri.

Har noen noe tips?

Spør gjerne om noe er uklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to "småreleene" du tok ut ved sikringene er blinklysreleene på din bil. Sånn er det på min astra i allefall. Et rele for høyre side, og et for venstre side av bilen. Hadde samme problem som deg, at blinklysene hang seg opp i tide og utide. Kunne fortsette å lyse etter at tenningen var slått av osv. Mitt problem kom av at jeg hadde tatt av hengerfestet og koblet det fra. Derfor fikk releene feil motstand, og hang seg opp. Kjøpte nye releer som var beregnet til biler uten hengerfestet, og problemet forsvant. Kostet 90,- pr rele hos Opel. Høres mest sannsynlig ut som det er releene som er gåen, eller så har du en jordfeil i sikringsboksen din/blinklyskretsen, men lite sannsynlig. Håper det hjalp litt.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forsterker min tanke om at reelet har gått. Har ikke tatt noe bort, eneset "feil" er at jeg ikke har bytta bremsebelegg føler når jeg bytta kloser. Disse er knust, kan det ha skjedd noe der nå da det har blitt veldig vått?

Takk for svar, gir meg litt mer å tenke ut fra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke mangel på bytte av bremsebeleggføler har noe å si for blinklysene. Mine blinklys virket helt fint i 80% av tiden de også, men det var de 20% som gjorde at jeg valgte å skifte releer. I og med to nye releer koster mindre enn 200,- originalt, så hadde jeg skiftet disse bare for å være sikker hvis problemet dukker opp på nytt.

Mazda 5

Opel Astra G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig gjorde aldri dette, men kanskje dette er feilen til trådstarter. Har faktisk aldri opplevd at blinklysene har låst seg etter at tenningen er/ble slått av hvis blinklysene stod på, men de hang seg opp av og til i det alarmen ble slått på.

Mitt problem var feil motstand i releene som var i bilen. Disse var beregnet for biler med hengerfestet (annen motstand, 21w+5w+21w+21w) mens mine nye releer har motstand 21w+5w+21w som er beregnet for biler uten hengerfeste. Mitt problem ble i allefall løst, og min Opel mekaniker sa at dette var årsaken til mitt problem.

Mazda 5

Opel Astra G

Lenke til kommentar
Del på andre sider