Gå til innhold

Hvordan 240 er å kjøre...

Ranger emnet


Mazda 626

Anbefalte innlegg

I den dimensjonen finnes det bare mud-dekk og helårsdekk :( men nok avsporing fra oss to, så får vi håpe at ingen her inne (eller noen andre for den skyld) "sporer av" i vinter...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

førerlæreren min sa:

"Finn deg en åpen plass hvor det ikke er til fare for deg og dine omgivelser. Test deg og bilen for å kunne lære deg å komunisere med den. Lære seg å føle bilen på glatten. Da kan man håndtere en farlig situasjon mye bedre"

 

mener dette også stod i førerboken min.

 

Politiet kan ikke ta deg for dette da hvis du "øvelseskjører" på en trygg måte.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gass på som F.!!! Det er en volvo.!! =p Det er ikke akuratt en veldig vanskelig bil å skru på.. Kræsjer du.. Må du bruke slegge og hammer.. Så er den like fin igjen.. Volvo er ingen bil man burde beskymre seg over om man skulle kræsje.. Lettere bil å skru på finner man nesten ikke.!! :cab

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som er vitkig å huske på, utenom da å ha gode dekk, er å ikke gasse eller bremse unødvendig i svinger..

 

ps. piggfritt kan være rimelig skummelt ja, jeg snurret 90 grader med en 740 en gang..

 

jeg stiller meg også i "for senking" køen, da den 740'en var helt jævlig å kjøre.. Den hadde org understell og krenget like mye som en jolle i orkan..

 

Jeg har kjørt myke og stive biler.. Greit nok, stive gir deg mindre "forvarsel", før de slipper, men myke biler gir deg dårligere veigrep!!

 

ps. det er jo selvsagt visse unntak!! Men generellt sett, er det tusen ganger bedre å kjøre stiv bil på underlaget som 99% av de her inne kjører på..

 

max kapping, o.l., er jo ikke bra, men det gjelder jo også på sommerføre, da du får helt uegnede vinkler, samt bilen din blir jo sladdevogn deluxe, om du kapper fjærer sykt mye..

 

men, men.. bare husk å ta det rolig første stunden, før du er vannt til bakhjulstrekk, de nye dekkene og en bedre bil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt litt forskjellige biler, men må si at 245`en min er noe av det mest stabile jeg har kjørt på vinterføre.Kjørte fra bergen til Kristiandsand i vinter for å hente det som nå er min eks kjæreste, og det var som en lek, utrolig stødig, holdt i snitt 80 over fjellet, og kunne bare styre meg inn og ut av svingene, om hekken kom litt var det helt kontrollert og bare å styre inn igjen, hadde riktignok nesten nye (piggfrie) dekk, men alikevel, mange sier at volvo er dårlig på vinterføre, det er hvertfall ikke det som er min erfaring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

førerlæreren min sa:

"Finn deg en åpen plass hvor det ikke er til fare for deg og dine omgivelser. Test deg og bilen for å kunne lære deg å komunisere med den. Lære seg å føle bilen på glatten. Da kan man håndtere en farlig situasjon mye bedre"

 

mener dette også stod i førerboken min.

 

Politiet kan ikke ta deg for dette da hvis du "øvelseskjører" på en trygg måte.

er ikkje så dumt dette:D

lærer vertfall bilen å kjenne,

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare sånn for å misbruke denne tråden til mine spørsmål:

forrige vinter kjørte jeg min 240 med org. fjører og rævva dempere, ett år gamle piggfrie dekk, og ca.null last bak.

 

Jeg hadde STORE problemer, enten det var lite eller mye snø. Bakkestart var helt nytteløst, selv om det var nedoverbakke fikk jeg følelsen av. Jeg vil si at det var farlig, og direkte ubrukelig.

 

Så er spørsmålet.. blir denne vinteren tryggere,

og kommer jeg fram på glatta?

 

Har nye dempere og lesjöfors senkefjærer.

Nye piggdekk kjøpes snart.

Tenkte å hive noe tungt i bagasjen, samt ha med spade og sand.

 

Forslag/meninger?

 

..har også hørt det som DaButcher sier, at stivere understell gir bedre grep generelt på snø.... ?

 

Skal kjøre 7 mil om dagen pga ny jobb, og nekter å stå i en grøftekant.

x 91 Volvo 240

x 07 VW Golf V

x 97 Honda Accord

- 98 Volvo V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår