Gå til innhold

Hvordan 240 er å kjøre...

Ranger emnet


Mazda 626

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bare sånn for å misbruke denne tråden til mine spørsmål:

forrige vinter kjørte jeg min 240 med org. fjører og rævva dempere, ett år gamle piggfrie dekk, og ca.null last bak.

 

Jeg hadde STORE problemer, enten det var lite eller mye snø. Bakkestart var helt nytteløst, selv om det var nedoverbakke fikk jeg følelsen av. Jeg vil si at det var farlig, og direkte ubrukelig.

 

Så er spørsmålet.. blir denne vinteren tryggere,

og kommer jeg fram på glatta?

 

Har nye dempere og lesjöfors senkefjærer.

Nye piggdekk kjøpes snart.

Tenkte å hive noe tungt i bagasjen, samt ha med spade og sand.

 

Forslag/meninger?

 

..har også hørt det som DaButcher sier, at stivere understell gir bedre grep generelt på snø.... ?

 

Skal kjøre 7 mil om dagen pga ny jobb, og nekter å stå i en grøftekant.

 

Nye dekk kan hjelpe godt, men ikke alle dekk "passer".

Har hatt god erfaring med Nokian dekk, de virker bra.

Kjører heller aldri med dårlige vinterdekk, bytter helst hver sesong.

Når det gjelder fremkommelighet er det kun en ting som gjelder, diffbrems;)

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 240 med et orginalt understell, som er i bra stand, er ikke så ille som folk skal ha det til. Er demperene og fjærene bra, og foringene ikke er for dårlige, så er den helt grei.. Men den kan jo selfølgelig ikke sammelignes med nyere, og modifiserte..

 

Men er den i god stand under, synes jeg den er utrolig komfortabel å kjøre..

 

Vet ikke hvor mange her som har prøvd en 240 med understell i godstand jeg men.. hehe.. Jeg synes vertfall det var behagelig, og var ikke så mye båt.. men den krenga jo i svingene i høyere fart sef..

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, om dere skal opp mye bakker med is/snø, invester i diffbrems!!

jeg hadde null problemer i fjor, selv på stålis!! med piggdekk, 185/70-14... den gromme dimmensjonen...:P

 

Samme her, prøvde oppe en bakke med gamle 240en, med helt nye sommerdekk, 225.. kom meg halvegs da stoppa det. Prøvde med andre 240en (med diffbrems) og 185 70 nesten blankslitte dekk.. Den gikk RETT opp uten problem, til og med under gasspå drag!

 

For å si det sann, jeg var i sjokk :P

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor vinter prøvde eg en 245 med bilstein+lesjöfors, 23mm stag foran og bak tror eg (+/-, husker dårlig men det var ikkje 25) og 20mm spacers bak.. Den bilen var det problem å få til å sladde på snø, hang faktisk jævli godt! Kan ikkje huske ka dekk det var..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår