Gå til innhold

JensO: Ford Sierra 2.0L til 2.0L IS (?) :P

Ranger emnet


JensO

Anbefalte innlegg

Hmmm.. Heisann! :) jeg var tilfeldig nede på hoggeren i dag med en kamerat og fant en 2.0L IS motor med 5-trins kasse fra en 89mod sierra. Min sierra er en 86mod med vanlig 2L forgasser motor.. og den TIKKER :ex_machin

 

Så jeg tenkte tanken på og bare bytte topp og sette på orginale manifoiler og innsug.. men så kosta toppen like mye som hele motoren, så da røska med meg hele moringa.. + en girkasse som sto på til 500 ekstra.. greit nok.. så da er ideen blitt slik...

 

jeg vil prøve og bygge om min sierra til IS.. men før jeg gaper over noe som blir for stort.. :puke: <-- noe denne karen tydlighvis har gjort vil jeg spør dere andre sierra-personer som kan den bilen utenatt om hvor vanskelig dette kan bli! han på skraperen mente at ledningsnettet burde være der ifra før i allefall mestparten.. og jeg fant noen kontakter som kunne stemme, men de var koblet sammen og lå på en helt annen plass frammi der... jeg har skrua bil før, har jobba som mekaniker i 1 år, men det er et par år sida alt.. og jeg har aldri gjort noe som og bytte hele motoren.. så jeg føler meg litt grønn....

 

Bilde av den pene sirompa mi <3

sierra1.JPG

sierra2.JPG

 

noen som har gjort dette før evt vet en del om dette som kan hjelpe meg litt på vei? det kan vel være at jeg er i feil tråd men... :drunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ombygging til is trenger du:

 

Ledningsnett fra en is eller sierra med innsprøytningsmotor.

topp fra en is

og fordeleren

is-tank

bensinpumpe

 

Skal du bytte hele motoren og girkassen er det noenting som allerede er plassert av dette da..:P

 

Jeg snakket med en mekaniker som det virket som hadde mye peiling og han sa han hadde skrudd sierra mye..

jeg har ikke gjennomført dette, men dette var det han sa jeg måtte gjøre.

 

Jeg hadde planer om å bygge om min 2.0L 86mod til IS-turbo, men det blir til at jeg heller fikser opp den bilen som IS-maskinen sitter i istedenfor.

synes det ble litt mye jobb, med tanke på at bilen med IS-maskinen er i bra stand hvis man ser bort fra defekt girkasse:P

hehe

 

Håper dette hjelper deg litt hvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer i-motoren fra en bil med katalysator, egr og slikt tull? Isåfall har den lavere kompresjon enn "vanlig" 2liter med innsprut

 

skal jeg være helt ærlig har jeg ingen ide om det var katalysator på den... er vel mest sansynlig det iom det er en 89 mod? fikk med meg grenrøra med lambda sonden eller hva den heter og neste rør der var det en potte, men lignet ikke på katalysator.. mer som bare en gnistfanger.. (tenker ikke på flexi bend :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal jeg være helt ærlig har jeg ingen ide om det var katalysator på den... er vel mest sansynlig det iom det er en 89 mod? fikk med meg grenrøra med lambda sonden eller hva den heter og neste rør der var det en potte, men lignet ikke på katalysator.. mer som bare en gnistfanger.. (tenker ikke på flexi bend :P)

Sitter det lambda på den er det med kat og egr og all den driten.. Napp det bort og finn motorstyring fra eldre iS, da går den bedre!

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår