vegala Skrevet Desember 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2003 Hmmmmm...... Ser jo greit ut detta! Kanskje innsuget skulle vært i inkonell? Hva bremsa motoren og hvor (hvem), blir det vanlig cossie kasse eller?? Siter LARSEN RACING dvp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Desember 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2003 Har ikke bremset motoren enda, blir vel VS som får jobben. Inkonell innsug??? Er ikke inkonell mest brukt i eksosmanifolder og turbiner på turboer da?? Blir vanlig T5 kasse, men må overhale den. Skal sette inn forsterkede lager og synk.ringer. Håper det holder, er jo en lett bil 900 kg med full tank:) Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Desember 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2003 Forventet meg nå ett svar da Vegela ang. inconell Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dalhback killer Skrevet Desember 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2003 Ser veldig bra ut! Når skal du i benken? Hvilken diameter har du brukt på grenerøret invendig? Blir spennende å se tall.... Lykke til;) ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Desember 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2003 42.4mmx2 så da er vel indre diameter 38.2 da. Takker for det! Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboXs Skrevet Desember 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2003 her du lettet noe på bilen hvis den kommer til å veie 900kg jeg har gamle cupe`n til engelund og er spemt på hva den vil veie. blir det 900kg er jeg helt klart fornøyd med det. Siter Bmw M3 Turbo Nissan king-cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Desember 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2003 Ikke bevist gjort noe for å lette bilen. Er jo ikke baksete og slikt da, men det er bur og OMP stoler. Veide iallefall 900 kg med full tank da den ble godkjendt med cosworth! Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegala Skrevet Desember 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 HE HE.... Surra der jeg vettu.. Bare for å gi deg et lite tips! Send bilen til Trond Stensbøl eller per Guldbrandsen. Har ikke du brukt stål i innsuget?? mener å huske noe om det eller surrer jeg igjen? hehehehe.... Siter LARSEN RACING dvp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegala Skrevet Desember 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 Du har flaks om t5 kassa holder! men bilsen er jo lett da... KAn anbefale trimek??? kasse tror det skrives slik. ca 18 lapper som tåler mye. den er 5 trinns. hmmmm t5 holder jo omtrent ikke i orginal bil. Siter LARSEN RACING dvp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Desember 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 Ikke send bilen til Guldbrandsen hvis du vil ha en motor som går under 1500 rpm. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Desember 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 Takker for mange gode forslag her. Motoren er oppe å går den da, og alt står bare vel til. Men for å hente alle hestene så skal den i motorbenk. Har vært ute å kjørt litt, men ettersom att vinteren er kommet så har jeg begynt å lage nytt hjuloppheng bak. Triggerhappy, hva mente du med Ikke send bilen til Guldbrandsen hvis du vil ha en motor som går under 1500 rpm. Har ikke noe problem der, kjører med autronic smc, Motoren går fint på ca 1000rpm. Vegala: Har alltid lagd innsugene i alu pg eksos i 316 eller 321 rustfri. Tenkte kanskje å kjøpe en Tremec T-56 6trinns, tåler 450 footpound om jeg ikke husker feil, tror jeg fant ut at det skulle bli 600 og noe Nm. Ca 20 000,- og det synes jeg ikke er dyrt for ei ny 6 trinns kasse Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Desember 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 Han fucka opp tomgangen/gangen på lavt turtall så til de grader på bilen min. Stoppa 5-6 ganger før jeg kom meg igang på kald motor, stoppa ofte på varm motor og. Ville ikke trekke under 1500rpm, da døde den bare ut. Var livsfarlig å kjøre ut i kryss osv., plustelig stoppa den halvveis ut i veien. "Du må bare lære deg å holde igang bilen med gassen" sa Guldbrandsen. Skulle vistnok ikke bli mulig å få den til å gå bedre på grådyser. Tok Jens Hannestad et minutt å få den til å gå 100% skikkelig. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WingDude Skrevet Desember 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 Tror du skal vokte deg vel for å dømme Guldbransen bare fordi du har hatt en dårlig erfaring triggerhappi. Ikke rart det raskt kommer opp "dritt" om folk, om man slenger med leppa etter kun en erfaring. :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Desember 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 Originally posted by WingDude Tror du skal vokte deg vel for å dømme Guldbransen bare fordi du har hatt en dårlig erfaring triggerhappi. Ikke rart det raskt kommer opp "dritt" om folk, om man slenger med leppa etter kun en erfaring. :( Det er sant. Men: Hadde vært greit om han ikke klarte bedre, men det virka som om det var vilja det sto på, at han ikke gadd å prøve. Og da vil jeg fraråde andre å dra dit. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WingDude Skrevet Desember 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 Originally posted by triggerhappy Og da vil jeg fraråde andre å dra dit. Det har du ikke nok "belegg" for å si på generellt grunnlag ! Husk på at han driver med mye annet enn cosworth, derfor blir din erfaring null verdt i disse sammenhenger. Tenk deg om nå !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.