triggerhappy Skrevet Desember 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 Greit nok. Nå har jeg skrevet hvordan det gikk da jeg var der, så får folk gjøre opp sin egen mening om det. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboXs Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 har ikke bur jeg da men lurer litt på det da det ikke er noe karoseri jeg stoler på ved en velt. kunne vert gøy å kjøre gatebil serien men det blir med en gang fullt bur og det vet jeg ikke om jeg orker. hvordan var det med godkjenning av bilen da. hvor mye hk i papirene å sån. hvordan bakstilling. sjelden jeg har hørt klager på jobben til per og han bor ikke langt unna så noen rundt her bruker jo han. et spørsmåt til. er 316 syrefast og 321 rustfritt eller. for det jeg har kjøpt inn til vovlo røret jeg skal ha står det 316 og det skal være syrefast. ser rå ut den bilen din tcr men er så mange gamle bilder du her. Siter Bmw M3 Turbo Nissan king-cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Desember 24, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Min er godkjendt med cosworth og 227 hk. 5 personer siden bilen ikke veide mere enn originalt. 316 er syrefast ja, 321 tåler varme bedre. Les litt på denne siden http://www.burnsstainless.com Gamle bilder?? Har holdt på ei stund, men enda er det ikke kommet lakk på. Har jo bygd ny motor, designet råder og stempler selv, og bestilt direkte fra USA. Holder nå på å bygge uavhengig hjuloppheng bak. Faktisk så er 1,6 akselen ganske sterk bare du ikke utsetter den for kraftige gearinger og slikt. Må overhale gearet oxo. uler litt i lagrene og det ble litt værre etter jeg var ute å kjørte med ny-motoren. Kjører nå bare med 1 bar, men det går bedre enn den gamle med 330-kit hybridturbo og 1,5 i trykk. Gleder meg å få mappet skikkelig i benk. Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Ut i fra det jeg kjenner til Per Guldbrandsen er han meget dyktig og behjelpelig. Men han er vel sånn som mange av de "gamle gutta", når det kommer jyplinger som ikke har peil, har han vel lett for å lukke porten....... Nytter ikke å være "besserwisser" hos de gutta der, der tørker man av seg på beina før man går inn og hører på hva de sier.... Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1classic Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Litt offtopic dette, men men det er jo bare en gang i året det er julaften :) Originally posted by tcr Min er godkjendt med cosworth og 227 hk. 5 personer siden bilen ikke veide mere enn originalt. Jeg ser du har Wilwood calipere foran, hadde biltilsynet noen innveninger mot bruk av disse ? (De du har er vel uten konvensjonell støvhete) Måtte du gjøre noen form for kalkuleringer over adapterplantens styrke og boltforbindelsene? Siter "mk1classic" '83 Golf GTI Rabbit '83 Golf GTI "Prosjekt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Originally posted by G60Turbo Ut i fra det jeg kjenner til Per Guldbrandsen er han meget dyktig og behjelpelig. Men han er vel sånn som mange av de "gamle gutta", når det kommer jyplinger som ikke har peil, har han vel lett for å lukke porten....... Nytter ikke å være "besserwisser" hos de gutta der, der tørker man av seg på beina før man går inn og hører på hva de sier.... Greit at jeg ikke har like mye peiling som en som har holdt på i 30 år (eller 3 år), men jeg lata heller ikke som om jeg hadde det. Hvis det er sånn de driver butikk så bør de stenge portene for godt. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Originally posted by G60Turbo Ut i fra det jeg kjenner til Per Guldbrandsen er han meget dyktig og behjelpelig. Men han er vel sånn som mange av de "gamle gutta", når det kommer jyplinger som ikke har peil, har han vel lett for å lukke porten....... Nytter ikke å være "besserwisser" hos de gutta der, der tørker man av seg på beina før man går inn og hører på hva de sier.... stemmer nok ganske bra det. var litt grumpy han godeste ruud og, men har mykna opp etterhvert! :D Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WingDude Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Originally posted by tcr Har jo bygd ny motor, designet råder og stempler selv, og bestilt direkte fra USA. Bare litt nysjerrig her tcr, hvorfor konstruere egne deler, når cosworth-motoren sikkert er en av de motorene som det er testet og utviklet mest deler til ?Bare nysjerrig alså ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Desember 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2003 er jo litt mere stas og ha egne deler da. jeg synes i allefall det er litt mer stas og ha egenproduserte deler en butikk kjøpte. og så er det billigere, og så er det jo jul da. må ikke glemme det!! Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Desember 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2003 Har ikke funnet de rådene jeg ville ha, så der fikk jeg lagd noen litt lengre Carrillo råder. Og slik jeg har fortått det så skal Carrillo være noe av det beste. Stemplene måtte også passe sammen med de nye rådene, så det ble lagd etter ønske der også. Synes det er artig å sette seg inn i hvordan ting fungerer og få lagd egne (designede) deler. Dessuten som cfn sier, så blir det ikke noe spesielt dyrere dette heller. Målet mitt er jo å gjøre det meste selv, selv om jeg er utdannet innen elektronikk. Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WingDude Skrevet Desember 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2003 Trodde man måtte ha enormt med kunnskap for å beregne styrke osv på slike deler, hvordan gjør du det ? Hva går du ut i fra når du designer deler, starter du med blanke ark ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ford power Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Hvor har du fått tak i elementet til intecooleren? Siter 1985 Ford Granada 2,8 (Resturering) 1985 Ford Granada 2,3 (Crossbil) x 1973 WV Boble 1,3 (Solgt) x 1976 Opel Kadett 1,2 (RIP) Mitt Lille Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Januar 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Det kan jeg skaffe deg vettu. Bare ring 932 23675 Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.