Gå til innhold

Simons effektanlegg problemer?!

Ranger emnet

Golf_Larsen

Anbefalte innlegg

som det står sagt i topic, så har jeg altså en irriterende høy lyd inn i kupeen når jeg kjører på 3000 omdreininger. fra 2800 til 3200... jævlig irriterende. for øvrig er lyden kanonbra.

specs: 94 gl 1.8 120'km. my first love...

[-] 2000 Golf 4 1.4 (så var det golf igjen..)

[x] 1998 Mercedes C180 Sport

[x] 1991 BMW 325i e36 (helt original)

[x] 1994 Golf 3 1.8 GL (solgt og ikke savnet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mer vibrasjon. brukte veldig mye tid under montering med å hindre at eksosanlegget på noen måte skulle komme i kontakt med karrosseriet. da dette er av større dimensjoner enn originalen....

lyden: vibrering og en litt ubehagelig høy lyd inn i kupeen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har slev montert simons eff anlegg.

har du sjekket alle foringene i opphenget til eksosanlegget, om alle de er i god stand?

sjekk eksos sjoldene. (de som blanke aluminiums platene som henger i golvet på bilen over eksosanlegget). kan være en av de som er løsnet og ligger å vibrer. disse kan gi en ubehagelig lyd ved større turtall.

høres det ut som det er noe løst inni eksosanlegget?

jeg har en slik lyd, og jeg tror det er noe løst på innsiden av katta, eller at det ligger noe oppi den skålen som beskytter katta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en nogenlude lik lyd jeg også, men byttet alle foringer samt eksosskjoldet til endedemper, så vips, helvettes stygg lyd vekk :)

Edit:

Hvis det er sånn lyd som jeg tenker på da.. En slags klirre/skrape lyd som kommer ved lavt turtall og rundt 3000rpm

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke det prob som topic sier, men ved lav turtall høres bilen egnetlig ut som ei diesel purke, alstå ikke på tomgang, men når den dra litt tungt.. ved litt høyere rpm. så er det fin lyd.. andre som har det sånn ? typisk simons?:D

- 1995 VW "Cult Golf" :)

x 1986 VW Golf 2 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ta meg en sjekk under bilen så fort jeg har anledning.

sn0mann; hvilke foringer snakker du om? er ikke så proff.

har en mistanke om at det kan være noe skjold, men er jammen ikke sikker. fikk problemet først etter at jeg fikk på effektanlegget. hadde mange rare lyder helt til jeg fikk kjørt det inn, men nå er det bare duringen ved 3000rpm som irriterer meg.

ellers er lyden rå.

har også planer om å legge ut bilder av bilen snart. den begynner å se ut som noe etter at jeg overtok den for min bestemor ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke det prob som topic sier, men ved lav turtall høres bilen egnetlig ut som ei diesel purke, alstå ikke på tomgang, men når den dra litt tungt.. ved litt høyere rpm. så er det fin lyd.. andre som har det sånn ? typisk simons?:D

akkurat et høres ut som om det er pga utstaka katalysator

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke noe utstaka katalysator. den beste måten jeg kan beskrive det på er at ved 2800 - 3100 rpm, høres du ut som om effektpotten sitter rett inn i øret på meg. ikke øredøvende, men bare irriterende høyt...

noen som vet hva problemet/årsaken kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

årsaken er vel at det er effekt anlegg, ikke for å vere frekk, men vet av erfaring av på det turtallet der så brommer det ganske godt....du får en så DYP bass lyd av exosen at du blir nesten dårlig innvendig sant? akkurat som når eg kjørte S2`n til en kamerat med 3 " downpipe og strake rør bak...HELT rått på høyt turtall, men på lavt og medium turtall var det døøøden å kjøre med, blir direkte sliten vettu.

KREMT , åsså eg som skal ha det på min 2.8 vr6 no da , simons alså:P hehe

off får vel sjokk eg da ;)

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så kraftig lyd at jeg blir dårlig, men med min Votex eksos blir det også grommest lyd på rundt 2850rpm.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyden er rå da. ikke det at jeg nå revurderer effektanlegget. har jo vært bekymret nå som tidligere meldinger i tråden forteller meg at jeg har problemet med det ene og det andre, men tror det er som VR6Power sier at "det er bare sånn". om jeg skal råne litt, så er det bare å ligge i 3000rpm, men om jeg skal ta meg en langtur, så holder jeg oppunder 2000. merker nesten ikke lyden da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider