andronix Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Hvor mange parklys er det lov å ha. Vanlig er jo 2. Men bmw har jo 4. Er det da lov å ha 2 i grillen og 4 "angeleyes" i vippelyktene,som bare funker om natta/når vippelyktene er oppe? Siter Ride it like you Stole it [-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil) [x] -82 Sierra 2.0 Coupe [-] -82 Matra Murena 2.2 S [x] -88 Sierra 2.0 Sedan [x] -76 Kadett C 1.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Tror det går på lux (uten at jeg husker hvor mye som er lov). Men tror ikke det er noe begrensning på antall parklys egentlig. Bare se på lastebilene. Uansett om det var det, så er det nok ikke noe de vinker deg inn for Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Husker jeg riktig så er 8 max man kan ha på bil. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Tror det er 480LUX som er lovlig, ikke det at jeg husker hvordan du regner ut det i farten... Men parklys skal jo kun brukes når bilen står stille, så da kan du jo bruke så mange du vill egentlig..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Tror det er 480LUX som er lovlig, ikke det at jeg husker hvordan du regner ut det i farten...Men parklys skal jo kun brukes når bilen står stille, så da kan du jo bruke så mange du vill egentlig..... 480 lux er max på 1000-metere når de lyser. Har du forresten hørt om tåkelys? Da kan man jo bruke park :hello: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kicker Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 I kjøretøyforeskriftene står det at man skal ha 2 parklys og de skal være hvite. Kjører selv med 5 parklys (parklys i 3 tusenmetringer) og det er ikke purken særlig glad i, så har fått hørt en del at det skal være 2 stykk :) :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Her er det flere som får bot fordi de har parklys i tusenmetrene, så tror bare det er lov med 2.. Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Park skal vel være hvite eller gule, og mener det kan stemme med 2. Men mener å ha lest at det går på lykteenheter, så angel eyes ala BMW osv er lovlig, fordi det er to parklys i en lysenhet.. Ikke 100% sikker, men kan sikkert lese litt i kjøretøyforskriften.. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 480 lux er max på 1000-metere når de lyser. Heh... Slik var det ja, skjønte jeg hadde det tallet fra en eller annen plass:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 jeg fikk feil på 6 parklys på golfen sist EU.. kunne bare ha 2 (fremover) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 lastebiler har kun 2 parklys framme, men gjerne flere markeringslys Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andronix Skrevet August 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 så hvis jeg monter angel eyes lys,hvor det er to kastere på hver side så kan jeg ha det i begge på begge sider?. Det som er problemet er at jeg har parklys i fanger`n. Men skal montere angeleyes i vippelyktene.og når disse kommer opp vil jeg gjerne ha parklysa til å funka. Men da blir det jo 6 parklys .... Eller så må jeg koble om så de i fanger`n funker når vippelykta er nede og slår seg av når lyktene kommer opp. Men er dette lov ? Siter Ride it like you Stole it [-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil) [x] -82 Sierra 2.0 Coupe [-] -82 Matra Murena 2.2 S [x] -88 Sierra 2.0 Sedan [x] -76 Kadett C 1.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg