Gå til innhold

Volvo 240 V8

Ranger emnet


Torak

Anbefalte innlegg

Hei. En kompis lurer på om dette er et greit kjøp?

Evnt hva burde han se spesielt etter når det er V8?

Bilen ser jo veldig fin og strøken ut da.

 

Til slutt: Hvor mye tror dere en sånn drikker på mila ved langkjøring og ved litt gassing?

 

Link til bilen: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8182412&sid=6aDInCv2K839477&pos=34&tot=53&page=2

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å gjette på forbruk, siden jeg ikke ver utveksling i bakaksel og hva som er gjort for å få 300 hk...hvis den da har 300 hk. hvis denne ikke er helt feil bygd, burde man kunne kjøre den i nærheten av literen på langkjøring. Ved litt gassing bruker den like mye som høyrefoten mestemmer.

 

Det er en ting å merke seg, en chevy-åtter har såpass moment så om motoren bare har 200 hk føles det ut som om det skulle bære drøyt 300...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett... tenk på all den vekta som du får fremme.= nesten ingen kontakt bak. blir jo veldig framtung og vinglete på ræva. bedre me rekke 4er å stor turbo da...

 

LS1 med manuellkasse veier omtrent det samme som, hvis ikke mindre enn, volvofirer med turbo, grenrør, intercooler og alt detta andre drittet...

 

Har man først kjørt vri-åtter er turbomotorer på mer eller mindre 2 liter bare en nødløsning! Det jevne draget og det enorme momentet er ubeskrivelig! "Turbokick" fra tomgang og opp til litt over 5000 rpm er rått!

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye vil en billig V8 ombygging med det som trengs koste? Motor, forgasser, girkasse, eksos?

 

 

Med gammal støpejernsmotor og forgasser på 180 hk og 350-400 nm vil du kunne greie det med 10-20 000, avhengig av hva du får tak i brukt, legg til 10 000 for å få 300+ hk og 5-600 nm. Med en alumotor med innsprut (minimum 250 hk) kan du nok regne med 30 000+. prisen her er uavhengig av hk...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå for en momentmaskin med bredt effektregister samt nyydelig motormusikk.

8er og 4er er to forskjellige verdener.

 

8er motorene kan virke daffere da det ikke er noe rykk og napp etterhvert som turtallsnåla beveger seg oppover, men derimot drag hele veien opp :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får rovers v8 fabrikksny fra england for 20.000. den skal vel være lik som chevy sin?

den veier 30 kg mindre enn rødmotoren.

 

skal du ha turbo er vel billigst å kjøpe en krasja t5-r elller noe liknede fra tyskland eller belgia, ta den inn som delebil og slenge over det som trengs, med ditto ombygging. tar vel omtrent like lang tid som v8 bygging. så kan du selge delene som blir igjen etterpå ;)

 

det siste her kommer jeg til å gjøre, regner komplett bil for ca 2000 euro, dvs ca 16000 nok + transport osv. får man da solgt restene av bilen på finn, skal vel motoren montert havne på under 10000 kr. billigere får du det ikke. og det er lite som må gjøres for å nå 300hk og 400 nm....

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår