Gå til innhold

Volvo 240 V8

Ranger emnet

Torak

Anbefalte innlegg

Prisene jeg beskrev over er med brukte deler...

Fabrikkny støpejernsmotor med alutopper og 355 hk koster 45.000kr fra forhandler på Lørenskog. 400hk alumotor kommer på ca 50.000 ved privatimp. Dette er priser på komplette motorer, det følger med ALT.

Er ikke rovermotorene mindre?

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får rovers v8 fabrikksny fra england for 20.000. den skal vel være lik som chevy sin?

den veier 30 kg mindre enn rødmotoren.

skal du ha turbo er vel billigst å kjøpe en krasja t5-r elller noe liknede fra tyskland eller belgia, ta den inn som delebil og slenge over det som trengs, med ditto ombygging. tar vel omtrent like lang tid som v8 bygging. så kan du selge delene som blir igjen etterpå ;)

det siste her kommer jeg til å gjøre, regner komplett bil for ca 2000 euro, dvs ca 16000 nok + transport osv. får man da solgt restene av bilen på finn, skal vel motoren montert havne på under 10000 kr. billigere får du det ikke. og det er lite som må gjøres for å nå 300hk og 400 nm....

Rovers motorer er i helaluminium ?

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rovers motorer er i helaluminium ?

tror det, iogmed at den er lettere enn rødblokka.

har noen kompiser som ordner med ombygging av range/land rovere her og i england, det var de som opplyste meg om dette.

hvor mye lettere en 5er ev.t er aner jeg ikke, men det er kanskje noen som vet?

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett... tenk på all den vekta som du får fremme.= nesten ingen kontakt bak. blir jo veldig framtung og vinglete på ræva. bedre me rekke 4er å stor turbo da...

Sleng batteriet baki å sett på et alu eller glassfiberpanser så er man langt på vei ang vektbalansen.

En skikkelig senking bak med et bra hjuloppheng og litt bredere dekk så merkes ikke den ekstra vekta foran når det går litt fort i svingene.

Har man alu innsug og topper samt headers sparer man mange kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider