Marius.R Skrevet August 3, 2003 Rapporter Share Skrevet August 3, 2003 Har i dag en RF 750x som driver en rfd2212 og 5 1/4" amega frontsett. spolene på subben er da seriekobla så den blir på 8ohm og kobla på 2 av kanalene på ampen. Har nå lyst på litt mer effekt i bilen. sitter da å lurer på om jeg skulle kjøpe meg en rf 300x å brokoble på fronsettet sånn at jeg får 2 og 2 kanaler på 750'n til hver sin spole på subben. Noen som har noen ideer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet August 3, 2003 Rapporter Share Skrevet August 3, 2003 Du får nok et bra løft... Den vil jo levere 375watt RMS (400wRMS er nok mer riktig), pr spole. Imot 180watt totalt, som du har det nå. Problemet derimot, er at en RFD sub tåler totalt 500watt RMS. Du kan gi den nærmere 800watt. Men det er bare et problem når du står nede på hjørnet, og brifer for gutta. Anlegget på max, og plutselig begynner det å lukte svidd. Men du orker ikke å sitte i det bråket over tid, så det går nok bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius.R Skrevet August 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2003 så effekten subben tåler er ikke pr spole altså? og 150watt fra en brokobla 300x burde gi vesentlig mer enn de 90watta fra 750x'n, right? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet August 3, 2003 Rapporter Share Skrevet August 3, 2003 Eh... Nå tok jeg deg ikke helt... Om du brukobler 300X'n, på det elementet. To kanaler til hver spole. Så vil den levere 300watt RMS. Om du gjør det samme med 750X'n din, vil den levere nærmere 800wattRMS. Og ja... Effekten som er oppgitt, er totalt for sub'en. Ikke pr spole. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius.R Skrevet August 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2003 300x'n skal brukes til frontsett, som i dag drives av 2 kanaler på 750x'n Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 Ok... Nå er jeg med. Litt trøtt i går. :) Om Amega settet ditt tåler 150watt er det ingen problemer... Men uansett. 150watt på et frontsett, gjør at det spiller veldig høyt. Jeg trur det her blir en bra løsning jeg. Go for it. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet August 8, 2003 Rapporter Share Skrevet August 8, 2003 Dette blir bra.. men hvis du går opp de få kronene til en Punch 501x så vil du få vesentlig bedre kontroll på frontsettet ditt, slik at det vil spille bedre. Jeg selv kjører to stk Power 851x til frontsettet mitt og trives med det :D Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius.R Skrevet August 9, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2003 Originally posted by Rockford Seat Dette blir bra.. men hvis du går opp de få kronene til en Punch 501x så vil du få vesentlig bedre kontroll på frontsettet ditt, slik at det vil spille bedre. Jeg selv kjører to stk Power 851x til frontsettet mitt og trives med det :D Jeg satt å tenkte litt på om jeg hadde lyst å gå for en 500x/550x men tror det blir litt vel mye av det gode, hadde ikke "planlagt" å ha så stort anlegg i denne bilen, men jeg greier vel neppe å la være. Jeg vil helst ha forsterker med blir vel 2002 designet da 750x'n er det, irriterer meg at rf bytter design hele tida. "Bare" 2 sånne små til frontsettet ja ;) Og jeg ser at 1100a2'n du kjøpte av meg gjennom Knut for leenge siden er pensjonert ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaliBreez Skrevet August 9, 2003 Rapporter Share Skrevet August 9, 2003 en kompis vil selge ei monoblokk til meg for 3300,- det heter vel rockford fosgate bd500 ellernoe, er et par år gammel.. funker den bra? er den verdt 3300? Siter don't hate the player, hate the game. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet August 10, 2003 Rapporter Share Skrevet August 10, 2003 Med tanke på at årets modell, Power 501BD, koster 7395,- veil, må nok det der være en bra pris... Veldig bra forsterker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaliBreez Skrevet August 10, 2003 Rapporter Share Skrevet August 10, 2003 men den er jo ikke 1ohms stabil så da har jeg jo kommet like langt Siter don't hate the player, hate the game. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet August 10, 2003 Rapporter Share Skrevet August 10, 2003 Joda... Den tåler å lastes ned i 1ohm. Men den gir ikke mer effekt da, enn når den er lastet i 2ohm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet August 10, 2003 Rapporter Share Skrevet August 10, 2003 Originally posted by Marius.R "Bare" 2 sånne små til frontsettet ja ;) Og jeg ser at 1100a2'n du kjøpte av meg gjennom Knut for leenge siden er pensjonert ;) Jøss er det den karen. :) Den 1100a2 var i bilen min inntil for 6 mnd siden. Ble norgesmester med den. Den sitter nå i en Saab 9-5 sammen med en 500.2 chrome (Forgjengeren til 1100a2) og en 225.2 Det spiller det... De gamle rf forsterkerne er sjef Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaliBreez Skrevet August 11, 2003 Rapporter Share Skrevet August 11, 2003 Originally posted by Bisarre Med tanke på at årets modell, Power 501BD, koster 7395,- veil, må nok det der være en bra pris... Veldig bra forsterker. er det såpass at jeg burde legge til en tusing og noe til og kjøpe en LRX? Siter don't hate the player, hate the game. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg