Gå til innhold

Støy ved spilling.

Ranger emnet

Hazert

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har får ulyder i subben når jeg kobler den på, kun støy ikke noe bass i d heletatt, og når jeg starter bilen så får jeg dynamo støy eller noe, iværtfall en helt annen tone.

Har testet med ny forsterker men fortsatt samme feil, nå har jeg ny cd spiller og fortsatt samme feil, får ikke justert noe via cd spilleren eller noe.

hva kan være feil? ble plutseli, jeg tok ut subkassa for å få plass til bagasje, så kom jeg hjem igjen å la subben inn igjen, å da var det slik:/

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

finner liksom ikke logiken i dette jeg heller. forstår ikke hva som kan være galt, flytta jordinga til forsterkeren nå, fortsatt ulyder.. skal gå over jordinga til spilleren også, men kan vel ikke være den, for da hadde det vel vært slik i elementene som er kobla til spilleren også?

Signalkablene ja, prøvde til og med med nye kabler, ny remote. fortsatt likens. skal prøve en gang til nå med ny remote og nye signalkabler.

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også det noe så jævlig :puke: noe dritt.

Men har kobla på støyfilter, funker det men er siste utvei

kanskje dette kan hjelpe deg:

http://bilradiospes.no/index.php?aID=36&ids=artID

tviler på at det hjelper med støyfilter altså, for d finst ikke bass i det heletatt i elemente, kun ulyder. klare ikke engang å justere noe fra cdspilleren, ikke sku av å på forsterker også via cdspiller.

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje prøve med ny bass også? Slike feil er håpløse og veldig tidkrevende.

Det lønner seg å begynne med det enkleste og eliminere slik du har gjort nå. Prøv å koble på et element til forsterkeren, spiller ingen rolle hva det er. Så hører du om det er slik lyd i det også. Kan jo være en ledning som har kortsluttet eller no inni basskassa di, men normalt går da forsterkeren i protect. Ville hvertfall prøvd det. Andre forslag er ny signalkabel, jorde signalkabelen, bytte jordingskabelen fra dynamo til karosseri, bytte + kabelen fra batteri til dynamo, bytte jordingen mellom batteri og karosseri.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd følgende:

- Ny jordingkabel fra batteri til forsterker.

- ny signalkabel fra spiller til forsterker.

- ny remote fra spiller til forsterker.

Testet elementet på cdspiller, fungerer som bare det.

En kamerat kommer med ny forsterker om en halvtime nå, så får prøve da. hvis det ikke blir da så vet ikke jeg hva som kan være galt.

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider