Gå til innhold

Hvordan er BMW 318i å drifte med?

Ranger emnet


Aleksand3r

Anbefalte innlegg

Bytte motor fra 4'er til 6'er er vanskelig :( Da er det lettere å hive på en kompressor eller liknende?

 

Sperra diff hjelper mye, letting osv hjelper også en god del. Bmw har jo veldig bra vektfordeling, vet ikke hvordan det slår ut, men det kan jo hende den er kjip å få raua ut med?

 

 

Det er ikke vanskelig, er gjort på en kveld på e36 0 problem...

66 Chevrolet El Camino

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en e36 318. drifte? ubrukelig! sladde? ubrukelig! (spinne på ett hjul på våt asfalt! WEEHE!) :shake

 

har gått til innkjøp av en gammel volvo nå. type 360. 2liter elektronisk innsprut. girkasse på bakasel=ca 50-50 vektfordeling.

har hatt mye moro med den kjerra, og kommer til å bli mer i vinter_!

bånn gasss rett frem, spinner første og andre!

 

jævli støgg bil, men mye moro!

 

 

og, kan noen her bekrefte at å bytte fra 4syl til 6syl i e36 er nada problemo?

:smilbmw:

 

 

Edit: Ot hvordan senke en gammel volvo? SKROT!

 

Jrperformance593.jpg

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E36 blir jo levert med 6sylindrete motorer. Er ikke problem i verden! Har du komplett motor så er det plug and play.

 

Nå vet jeg ikke så mye om å etter montere kompressor, men jeg vil anta at det sikkert er 10ganger med kunnskapskrevende, mye vanskeligere å montere (trenger nok litt hjemmemekk) pluss at holdbarheten på f.eks en m43 med kompressor med litt lading er vel tvilsom..

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vel, jeg har spurt en del rundt om hvordan det er å bytte til 6syl motor, og det har vel kommet frem til at dette trengs:

 

- Motor

- Komplett ledningsnett

- Girkasse

- Bakaksel

- Bremser

- ECU

 

Det er litt mer enn bare plug and play ja..

 

Hvis du har tenkt å få det godkjent fra biltilsynet, så krever det enda mer, da må du få OK fra de, før du i det hele tatt begynner.

 

Jeg vurderer å oppgradere til 2 liter (m 150 hester) på et senere tidspunkt i min 316. (Som forøvrig er en 318 nå).

 

Reint sladdemessig, så burde 3 serien være grei, så lenge du har diff og litt hester å spole opp med.

 

Regner med det er som med alle de andre bilene, lett den, og nytt understell, så har du gjort halve jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har spurt en del rundt om hvordan det er å bytte til 6syl motor, og det har vel kommet frem til at dette trengs:

 

- Motor

- Komplett ledningsnett

- Girkasse

- Bakaksel

- Bremser

- ECU

 

Det er litt mer enn bare plug and play ja..

 

Hvis du har tenkt å få det godkjent fra biltilsynet, så krever det enda mer, da må du få OK fra de, før du i det hele tatt begynner.

 

Jeg vurderer å oppgradere til 2 liter (m 150 hester) på et senere tidspunkt i min 316. (Som forøvrig er en 318 nå).

 

Reint sladdemessig, så burde 3 serien være grei, så lenge du har diff og litt hester å spole opp med.

 

Regner med det er som med alle de andre bilene, lett den, og nytt understell, så har du gjort halve jobben.

 

Det der ER plug and play, og man trenger vel ikke skifte ledningsnett? Er bare EN feit kontakt som trengs å plugges inn...

 

ivertfall slik på e34m5/520 etc etc, og e30 bmw'ene...

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår