Gå til innhold

Soting av ruter på 240

Ranger emnet

fsl

Anbefalte innlegg

Hei, skal sote rutene på 240en, og lurte bare på hvor mye jeg bør sote de forskjellige rutene. 4% gjennomslipp bak og helt lys framme ser teit ut. Vil jo sote framvinduene men fortsatt kunne se ut. Hva er vanlig, og hva ser fint ut? :)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ikke nødvendig vis, om han tar det lyseste på alle rutene untatt frammruten. Men så er det jo noen distrikt de er skikkelig ekstrem!

ja som her.... bak er greit..der er det jo lov:D

men framme er det jo ikkje lov. så da blir en stoppa med en gang:(

er jo så iriterende når en har gjort det skikeligt og greier....

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste skjerer bort sotfilmen 1cm fra kanten på vinduet, da ser man jo umiddelbart at dette er jallasota.. la sotfilmen gå helt ut i kanten på ruta og skjær den så fint bort at du ikke kjenner kanten.

så tar du Wurth's Klebfix (superlim) langs kanten på vinduet og sprayer forsiktig på med aktivator (herder). så kan du pusse litt på limen så den får glatt og god overflate. ikke løsner sotfilmen heller.

høres hardt ut men er kjapt gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går fint med den lyseste filmen på siderutene frem, blir nesten som orginalsoting på nyere biler, har man da hakket mørkere på resten blir det ganske pent. men svarte ruter er amatørmessig! ser for jævlig ut gjør det å! må jo væra blind for å synes det er pent! og gjør det skikkelig, når du ser blemmer og striper i filmen, kan man bare rive det av igjen.... det er jo sånne ting onkel ser etter, er ting pent og skikkelig gjort og ikke for mørkt kan man jo bare dra "orginalsoting"-trikset! og skikkelige ting er aldri noe problem på lillehammer iallefall, jeg har ikke hatt problemer! greia er vel at de skal kunne se hvem som sitter inni bilen, regner jeg med!

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider