Gå til innhold

hm turbo bytte på min b230

Ranger emnet


Volvo_power_

Anbefalte innlegg

hei har nå byttet turbo på min b230 motor,, byttet ifra garret t3 til garret t3/4 pga havari,, men før så begynte den og lade på ca 1900rpm.. nå så lader den ikke før 3000rmp er det normalt,, vill lissom ha den lavest mulig lissom,, hva må gjøres med det,,, får heller ikke noe voldsomt med ladetrykk heller nesten ikke mer enn 0,5 bar før kjørte jeg 0,9 uten problemer,, hva er feil.. vet at det er større turbo men skulle vell vert bedere,,, kjører med 240 manifold.. hjleper det og bytte til 940 manifold? takker for svar og hjelp jeg får.. samtidig i dette bytte klipte jeg fjøra i dumpen,, kan det ha noe og si,, kan det og ha noe og si om det er lekasje en plass

 

svar til 1sp: jo pga letter dump når gassspjellet er lukket dermed mer phss lyd,,

svar til 2:sp har justerbart turbotrykk men den er justert helt til ytterste det er ca 1,6bar,, har vill lyd i gummin over den mekaniske luftmengdemåleren,, når jeg gir gass blaffler den vilt,, dette gjorde den ikke så brutalt før,, men har kommet til og tenke på kansje intecooler har tette canaler pga oljen som turboen sprutet ut etter havareiet.. skal prøve det,,

 

men 1sp til,, har en wastegate ifra garret t3,, og en ifra garret t4,, er de forskjellige eller er de like,, ser helt like ut lissom..

 

eksoshuser er klin likt,, hm,, men skal bytte ifra 240 orginal manifold til 940 da kan det jo hende ting blir bedere.. vill ha laft drag,, kan det være kammen og har planer på og bytte men vill ha annen topp har 398 topp se,, vil prøve og få tak på en 531 topp billig og overhalle og kambytte porting osv

ford granada 2,8i. *solgt*,ford escort*solgt*

volvo 240 90mod *solgt* volvo 740turbo*solgt*

volvo 240tic lekebilen:)volvo91mod*skrot*

Pajero90 kort 2,5tdi bruksbil

tigger alu/syrefast/svartstål pm om det er no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den nye turboen samme A/R forhold og trim som den gamle?

Normalt sitter det A/R 0.63 eller 0.48 på std turboer til 240.

Det finnes nemlig også 0.48 og 0.82 til T3 avgasshus.

0.48 gir en kjappere respons, men hemmer effekt uttaket noe.

Det finnes også 4 forskjellige trim steg på turbinhjulet i tillegg til de forskjellige A/R forholdene. Std, stage II, stage III, og stage V.

Om du har en annen trim enn std, så vil dette kreve mere eksos for å drive turboen enn en std aksling. Sammenlign eksoshuset med din gamle turbo, og se om det er noe forskjell der. Jeg mener at den nye turboen ikke burde være vesentlig tregere om du har lik eksosdel på begge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den nye turboen samme A/R forhold og trim som den gamle?

Normalt sitter det A/R 0.63 eller 0.48 på std turboer til 240.

Det finnes nemlig også 0.48 og 0.82 til T3 avgasshus.

0.48 gir en kjappere respons, men hemmer effekt uttaket noe.

Det finnes også 4 forskjellige trim steg på turbinhjulet i tillegg til de forskjellige A/R forholdene. Std, stage II, stage III, og stage V.

Om du har en annen trim enn std, så vil dette kreve mere eksos for å drive turboen enn en std aksling. Sammenlign eksoshuset med din gamle turbo, og se om det er noe forskjell der. Jeg mener at den nye turboen ikke burde være vesentlig tregere om du har lik eksosdel på begge....

 

 

ser ut til ut du har liit peilling på dette ja :D du hadde ikke giddi å gått inn på tråden min og anbefalt meg en av de turboene jeg har ramsa opp på siste sia? er usikker på hvilken jeg skal velge..

 

http://http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130490&page=3

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår