Gå til innhold

Min bil, Audi TT :)

Ranger emnet


le0n

Anbefalte innlegg

Og det er jo forsåvidt det som er planen, men må ha noe fakta og slenge på bordet.. Jeg kan mye om bilmodeller og denslags, men er ganske grønn på motor og annet..

 

Han fyren sa det at hadde de vist at bilen var så sprek ville de satt på en forsterket clutch, og at det var sjangser for at den ville slure nå med ny clutch og.. Men hva faen, den slurer jo ikke på de lave gir, bare på 4-5...

 

Vet ikke hva jeg skal si jeg, men er jo merklig at en clutch til en 180 hk ikke skal tåle 210 hk liksom...

 

Den skal ikke slure med 210hk, orginal clutch tåler opp mot 230hk. Så det er bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 225
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen som vet noe om luftfilteret nemt 3 replays lengre oppe? Og hva med dekselet som jeg har lagt ut bilde av? :)

 

Golf mkiv og audi tt'n din = stort sett samme bil. Samme motor, samme understell, så tror ikke du trenger å tenke så mye på filteret.

 

Her er fra neuspeed sin side:

http://www.neuspeed.com/products/product_details.asp?app=4|TT&type=11&ltype=ns_euro&p_id=191

http://www.neuspeed.com/products/product_details.asp?app=29|G4&type=11&ltype=ns_euro&p_id=191

 

Merk at det er samme delenr til både audi tt og golf mkiv.

 

Men det dekselet... Wtf? Har du slått ned i noe? Glemte de å skru det fast igjen etter at de rota under bilen?

 

Og hvordan går det med folien forresten? Holder det seg bra? Nyskjerrig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf mkiv og audi tt'n din = stort sett samme bil. Samme motor, samme understell, så tror ikke du trenger å tenke så mye på filteret.

 

Her er fra neuspeed sin side:

http://www.neuspeed.com/products/product_details.asp?app=4|TT&type=11&ltype=ns_euro&p_id=191

http://www.neuspeed.com/products/product_details.asp?app=29|G4&type=11&ltype=ns_euro&p_id=191

 

Merk at det er samme delenr til både audi tt og golf mkiv.

 

Men det dekselet... Wtf? Har du slått ned i noe? Glemte de å skru det fast igjen etter at de rota under bilen?

 

Og hvordan går det med folien forresten? Holder det seg bra? Nyskjerrig...

 

Hei hei:)

Har nok ikke slått nedi noe særlig nei, her er det jo rett og slett to skruer som har skrudd seg selv ut. Er redd det er ett deksel som har vært tatt av i forbindelse med clutch bytte.. Har jo hatt girkassen ut da:)

Men men, det bekymrer jeg meg ikke noe særlig over nå.. Skal ta en shining når det våres med stor service og sånn og da får jeg finne ut av det:)

 

Folien holder seg ganske greit den, noen striper etter katter på panseret og sånn og slitasjeskader i innstegspartiet:) Men eller ok.. Klart ikke så fin som når du hadde den, er jo blitt bruksbil nå;) Lurer på om jeg skal bytte folien på kanalene til våren, muligens bakenden og.. Den er litt "gråere" en resten pga mye drit som kommer opp dit og setter seg.. Men vi får se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få bakfangeren ordentlig ren så gjorde jeg alltid følgende:

 

La på avfettning og spylte av for å få vekk grøvste møkka.

La på nytt lag med avfettning, og lot det virke.

Tok så svamp med vann og såpe og vasket mens avfettninga lå på.

Og så spylte av..

 

Da ble den alltid helt ren.

Avfetting er en selvfølge over hele bilen når jeg vasker, noe annet er hjelpesløst.. Bruker og vaske over 2-3 ganger bak jeg og, men har brukt dårlig vaskemiddel... Tror jeg må invistere i bedre vaskemiddel:) Eller zalo.. Det funker alltid, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fikk du satt på folie?

Pris på det?

 

 

Golf mkiv og audi tt'n din = stort sett samme bil. Samme motor, samme understell, så tror ikke du trenger å tenke så mye på filteret.

 

Her er fra neuspeed sin side:

http://www.neuspeed.com/products/product_details.asp?app=4|TT&type=11&ltype=ns_euro&p_id=191

http://www.neuspeed.com/products/product_details.asp?app=29|G4&type=11&ltype=ns_euro&p_id=191

 

Merk at det er samme delenr til både audi tt og golf mkiv.

 

Men det dekselet... Wtf? Har du slått ned i noe? Glemte de å skru det fast igjen etter at de rota under bilen?

 

Og hvordan går det med folien forresten? Holder det seg bra? Nyskjerrig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fikk testa TT på vinterføre nå de siste par dagen og herregud for en dritt bil.. For det første går bilen rett frem i alle kryss, og for det andre kommer ræva ut for ett godt ord på riksveien.. Tak gud for ESP, vist ikke hadde den stått i autovernet ved flere annledninger i dag, hehe...

 

Tror det har noe med dekka og gjøre, er redd de er gamle og at gummien er blitt litt vell hard, dessuten er det ikke veldig bra spor heller..

 

Skriver i grunn ikke dette for og klage heller, men lurer på om noen av dere andre på forumet som kjører TT har noen erfaringer og tips?

Er deres bilen dårlige på vinter føre? Noen tips for hva som hjelper?

 

Kjøper nok nye dekk snart tenker jeg, tenkte på piggdekk for litt bedre grep på ræva, noen erfaringer med piggdekk vs. piggfritt på TT noen?

 

Har 205/55-16 på bilen nå, noen andre dimensjoner som duger bedre? Kanksje noe enda smalere? 195/60-16 eller noe? Finnes gjerne ikke det men:)

 

Men men, erfaringer og tips ønskes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

205 i dekkdimensjon er hvertfall ikke å anbefale,det kan jeg med en gang si:) Så ville nok hjulpet mye å gå ned noen dimensjoner tror jeg!

 

 

Ja men får ikke tak i mindre dimensjon til 16" har jeg skjønt, har iallefall aldri sett noe:) Kanskje jeg må sette på 15"? Hehe.... Off, nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fann du ut det med olja som mangla å det der?

den betan so datt av såg ut som et lite varmeskjold syntes no eg..

 

Det er nok ett varmeskjold ja, har ikke montert det enda da men tenker det går greit. Begynner og bli en småting på bilen nå, så til våren eller iallefall når det slutter og regne så skal jeg ta en skikelig overhaling på ymse ting...

 

Det med olja viser seg og være at bilen rett og slett bruke en del olje..

Overrasker meg litt men er bare og etterfylle innimellom det så går det vell bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår