Gå til innhold

Min bil, Audi TT :)

Ranger emnet


le0n

Anbefalte innlegg

  • Svar 225
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg fått byttet luftmassemåleren, men selvfølgelig uten noe hell..

Den fjusker fortsatt, og virker som fjuskingen blir værre.. Spesielt på kald bil om morgenen..

 

Og jeg mangler fortsatt de siste hk føles det som, den går garantert ikke så bra som den skal.. Virker som hestekreftene forsvinner ut i luften liksom mens jeg gasser...

 

Av og til virker det som de hk jeg mangler glimter til noen sekunder og drar på, men det er heller sjelden..

 

Hva kan dette være? Bensinpumpe? Lekasje i noe? Kan liksom virke som om det er en bra eksoslekasje på hvordan det føles, men ser ingenting..

Kan det være noe med turboen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg byttet LMM i går, fant jeg ut at TT'n fortsatt får for mye bensin tror jeg.. Det smeller i potta vist du gasser osv...

 

Jeg tenke da at siden jeg viste at LMM virket, og den kontrolerer bensintilførsel i forhold til luft så måtte det kanskje være noe med powerfilteret.. Så jeg satte på det orginale filteret igjen,uten og lykkes.. Sjekket (sjekket = se oppi motor:D) etter lekasjer, men ingen synlige lekasjer, ingen løse slanger som jeg kunne kjenne og ingenting indikasjon når motoren gikk..

 

Hva kan dette være da? Som nevnt tidligere, bilen jukser spessielt i oppoverbakker på høgt gir, og gjerne etter sving og hard nedbremsing.. Om morgenen når bilen skal startes, så dør den gjerne etter 5 sekunder (vist jeg holder clutchen inne så går den fint, men når bilen står i fri så synkes turtallet og bilen stopper ofte). Og det værste av alt, bilen går ikke på max effekt (selv om den av til glimter til, da gjerne under gasspådrag noe som kan være litt skummelt når den plutslig går veldig mye bedre) Kobler liksom ut og inn..

 

Viser ingen feilkoder, eller noe...

 

 

HJELP:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikkje turboen som begynner å ta kveld då?

veit ikkje om du har måler i bilen, men kunne jo sjekka på ein eller annen måte om den lader det den skal. Har ikkje sånn veldi peiling, men siden du sa at den får for mye drivstoff i forhold til luft (smell i potta), så kan det jo ha noe med turboen å gjere. :wonder:

Er ikkje sikker på om det kjem fram på diagnose.

 

Du kan jo også evnt. prøve å koble bort egr-ventilen.

min slutta å fjuske etter at eg blokkerte min. (kobler bort på bensinbiler og blokkerer på dieselbiler.)

VW Golf 3 1,9 TDI (solgt)

Saab 9-3 2.2 TID (solgt)

VW Golf 1.8 T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig ikke det er turbon.. Men vet ikke jeg, den virker jo som den skal til tider, og en turbo er jo en makanisk del så vist den er ødelagt så går jeg ut i fra den rett og slett er ødelagt hele tiden:)

 

Men skal hente meg nytt bensinfilter i dag, bytte den en av dagene og slenge på litt kondensfjerner så kanskje det hjelper:) Bensinfilter er det iallefall flere jeg kjenner som sier det kan være så vi får håpe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig strøken TT du har! Knall tøff! Håper på å se litt nærmere på den bilen på noen treff til sommer'n!

Har du sjekka på VW-Audi Club forumet? Sikkert noen som har hatt lignende problemer!

http://www.vwaudi-club.no/

Oslo & Larkollen

Audi A3 1.8TQ RS

 

Nissan KingCab 2.5TD (vinterbil)

| X Toyota HiLux 2.5D Pickup | X Subaru Pickup | X BMW 316 i | X Ford Fiesta 1.1 |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er medlem er det mye du ikke ser på forumet bare sånn at du vet det... er ikke alt du får tilgang til når du er gjest der...

 

Sjekka med vagcom da? om det kommer opp noen feil da

Oslo & Larkollen

Audi A3 1.8TQ RS

 

Nissan KingCab 2.5TD (vinterbil)

| X Toyota HiLux 2.5D Pickup | X Subaru Pickup | X BMW 316 i | X Ford Fiesta 1.1 |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vasa på så jævlig.. Lånte meg en grav på en bensinstasjon for og få skiftet det helvetes bensinfilteret.. For det første sleit vi godt med og få bilen inn på grava pga høya kanter.. 2"6" kom godt med og fikk hevet bilen litt:)

 

Når den først var inne var vi i gang med og få av de dekslene under der, en liten jobb bare det.. Også var det og få bytta skiten.. Det endte med at jeg knakk ene "tuten" på det gamle filteret så det var jo ubruklig.. Sleit fælt med og få utav den knekte metalldelen som lå igjenn inne i plastikkhetta.. Når den var ute så skulle vi bare plugge i det nye, men det passa jo faen meg ikke.. Så der sto bilen, med demontert filter, masse bensinsøl og en hjelpesløs liten TT eiger som ikke helt viste hva han skulle finne på.. Nå står bilen fint plassert utfor porten på audi verkstedet, der skal de bli til bilen er frisk igjen:) Håper bare de har riktig filter på lager....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var derfor den står der ja, jevla dumme kanter på den grava der faktisk. Er ikke designet for lave biler den nei. Men HMV Fikser bilen din skal du sjå.

Audi A4 2.8 Quattro

XAudi 80 1.8e Quattro

XAudi 80 1.8s

 

Audi S1 - Could you understand the beauty of the beast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår