Gå til innhold

Min bil, Audi TT :)

Ranger emnet

le0n

Anbefalte innlegg

• Svar 225
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var filteret skiftet, men tror ikke det ble så mye bedre.. Har bare hatt en kort testtur men virker ikke lovende.. Smeller godt fra endestykket, skremmer skittet av folk:)

Merkelig problem du har fått her altså. Håper det blir ordning på det! Meld deg inn i VACN som det blir sagt over her, trur du vil få mye gode svar der! Smeller det verre enn en røti Volvo 240 også? :P hehe

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært bortreist i helga, så bilen har stått.. Så nå skulle jeg nett på butikken en tur, og starter bilen og den jukser som faen og holder på og stoppe flere ganger.. Spessielt når jeg slepper clutchen (selv om bilen står i fri).. Men det rare var at når jeg først kom avgårde så gikk bilen veldig mye bedre en den har gjort i det siste.. Syns den jukser litt på høgt gir i oppoverbakker enda, og går ikke så godt som jeg innbiller meg at den skal gjøre på 2.gir men jevnt over så går den mye bedre.. Merkelige greier dette:) Men skal inn på audi en av dagene vist ikke det blir bra og kjøre vagcom så da dukker vell gjerne feilen opp.. Av og til virker det som den trekker luft uten og gjøre det om til krefter liksom, håper det ikke er turboen.. Satse på sprekk i en slange eller noe:) Men filteret hjalp iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du som kjem frå hardanger, kan jo høyre med avgass og turboteknikk. han har i vertfall peiling.

i fjor vinter hadde eg store problem med bilen min. var inn på HMV fleire gonger, men det var visst så vanskeli å sei hva det var.

tok meg så ein tur til A&T og i løpet av ein haltime hadde han funne ut hva som var gale. (gåen motorstyring og tempføler i dieselpumpa).

VW Golf 3 1,9 TDI (solgt)

Saab 9-3 2.2 TID (solgt)

VW Golf 1.8 T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du som kjem frå hardanger, kan jo høyre med avgass og turboteknikk. han har i vertfall peiling.

i fjor vinter hadde eg store problem med bilen min. var inn på HMV fleire gonger, men det var visst så vanskeli å sei hva det var.

tok meg så ein tur til A&T og i løpet av ein haltime hadde han funne ut hva som var gale. (gåen motorstyring og tempføler i dieselpumpa).

Hvor ligger A&T da? Øystese det da? Er ikke fra det området ser du:) Men takk for tipset, skal huske det vist ikke der blir orden på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sammenheng med mine motorproblmer så kommer det er veldig sånn luft - utblåsning lyd fra venstre side i motoren når den ikke går som den skal..Hører den veldig godt i kupeen faktisk, og det er vell der turboen ligger.. Håper det bare en en dårlig festet slange eller noe.. Vist turboen ryker, hva er det som som regel ryker da egentlig? Sprekker den eller noe? I dag vil ikke bilen min gå i oppoverbakker, bare mister alle krefter liksom..

Noen tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo sjekke kordan tilstanden er på slanger inn og ut frå turboen. mest trulig slangene mellom turboen og manifoldet.

Rett etter at eg kjøpte bilen min skulle eg til danmark på bilferie. på vegen begynnte det plutselig å rykke i bilen, to store rykk rett etter kvarandre. lurte felt på hva dette var og fryktet det verste, men når eg kikket under panseret, såg eg ingen ting galt, så fortsatte videre. Når eg kom i land i danmark og skulle teste bilen på motorvegen oppdaget eg til min store overraskelse at toppfarten ikkje var meir enn 130 km/t, samme hva eg gjorde, så ville den ikkje over 130. Aksen var også en del dårligere og en ørliten tendens til fjusking.

kjørte ut på en utkjøring og ruste bilen i fri, oppdaget då eit stort hull i slangen som kjem frå ic til manifold.

skiftet dette og bilen var god som ny.

så skader sikkert ikkje visst du går over alle slanger og ser, kan jo faktisk vere så lite som skal til. :wonder:

VW Golf 3 1,9 TDI (solgt)

Saab 9-3 2.2 TID (solgt)

VW Golf 1.8 T

Lenke til kommentar
Del på andre sider