Gå til innhold

Min bil, Audi TT :)

Ranger emnet

le0n

Anbefalte innlegg

det skal ikkje bli søl når han byta simring på veiva, for oljenivået er ikkje so høgt.. den andre simringen, sto den på kassa?

viss du vanligivs brukar f.eks fullsyntetisk 5w-40 frå en eller anna velkjent produsent, å du heldte på biltema fullsyntetisk 5w-40 er det akkurat same kvaliteten (skal være det iallefall) som den olja som kosta det tredobbelte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 225
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har de aldrig sett audi tt før der borte, og vet ikke hva de driver med i det hele tatt eller? Clutch som slurer når den er ny, og motoren tom for olje etter tur på verksted? Tror jeg ville dratt bort til det verkstedet og spurt "hva faen?!!?" rimelig høyt.

Og det er jo forsåvidt det som er planen, men må ha noe fakta og slenge på bordet.. Jeg kan mye om bilmodeller og denslags, men er ganske grønn på motor og annet..

Han fyren sa det at hadde de vist at bilen var så sprek ville de satt på en forsterket clutch, og at det var sjangser for at den ville slure nå med ny clutch og.. Men hva faen, den slurer jo ikke på de lave gir, bare på 4-5...

Vet ikke hva jeg skal si jeg, men er jo merklig at en clutch til en 180 hk ikke skal tåle 210 hk liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal ikkje bli søl når han byta simring på veiva, for oljenivået er ikkje so høgt.. den andre simringen, sto den på kassa?

viss du vanligivs brukar f.eks fullsyntetisk 5w-40 frå en eller anna velkjent produsent, å du heldte på biltema fullsyntetisk 5w-40 er det akkurat same kvaliteten (skal være det iallefall) som den olja som kosta det tredobbelte..

Vet ikke hvor ringen stod, bare godtok at de skulle bytte 2 stk for det var lekasje..

Bruker Castrol 0-40 vanligvis, men etterfylte 5-40 biltema olje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg skal si jeg, men er jo merklig at en clutch til en 180 hk ikke skal tåle 210 hk liksom...

Det er jo i girene den da IKKE slurer at clutchen må få mest juling? 1-2-3 gir, når du gir på der så går jo det vesentlig bedre og dytter deg lengre bak i sete, enn om du smeller inn gassen i 4-5 gir.

Syns det er noe som lukter "oj vi har gjort dårlig jobb, nå må vi forte oss og skylde på kunden så vi slipper å rette opp i det!" her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Montert Neuspeed å-flow filter nå, med sånn rustfri holder..

Men så følger det med ett lite minifilter, som jeg ikke helt ser hva skal kobles til? Noen som vet,evt. har bilder?

Tar bilder til uka, har ikke kamera i helgen:)

Skal også montere samco slanger til turboen i nærmeste fremtid, der er jeg heeelt grønn.. Noen som har gjort dette og kan gi meg en liten innføring? Evt. bilder her og:)?

Bruksanvisningen til p-flo filteret dukket opp her i dag under rydding, og plutslig ser jeg dette står på den: P-flo kit for Golf IV / Jetta IV 1.8T / 2.0L

Ikke rart det er deler der da som jeg ikke fant ut hvor skulle... Men er det greit og bruke dette på TT? Skadlig på noen måte? Tenkte ikke på det under montering, festene og alt var jo perfekte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg ut som en merkelig sak det der. Kan det væra ei beskyttelsesplate elns?

Ta med den på Møller du, dem bør nesten vite hva den plata er. Heis opp bilen så finner dem sikkert ut det. Eller jekk opp sjøl ;)

Tenkte jeg skulle få bilen på grav, men disse kantene er jo så jævlig høge.. Er liksom ikke bare og krabbe under bilen heller, men får jekke opp og krabbe under:) Håpe på det beste:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle få bilen på grav, men disse kantene er jo så jævlig høge.. Er liksom ikke bare og krabbe under bilen heller, men får jekke opp og krabbe under:) Håpe på det beste:D

Hehe. Itte greit med senka bil :P Sku på grava idag je også, kom fader itte over der. Så måtte bruke diger løftebukk istede. Men egentlig litt artig det da :P håper du finner ut av hva den saken er hvertfall! :)

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider