Gå til innhold

Bilde av ledningsnettet til b230ft

Ranger emnet

Knut Inge

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

:iconsm :hammer

LednnettB230FT.JPG

Det er 10000 ganger lettere og penere og bruke et 240 nett, enn å splitte opp denne klasen :)

Håper dette løste problemene dine, Ledningene til LMM må skjøtes hvis du skal ha LMM på suge siden, noe jeg vil anbefale. Ang 11 pol kontakten, så er det bare å se i guiden

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 10000 ganger lettere og penere og bruke et 240 nett, enn å splitte opp denne klasen :)

Håper dette løste problemene dine, Ledningene til LMM må skjøtes hvis du skal ha LMM på suge siden, noe jeg vil anbefale. Ang 11 pol kontakten, så er det bare å se i guiden

Ja forstår litt meir nå. Men det med LMM var eg ikkje med på. Vist eg skal ha dump er det best og ha den på suge siden då og? Eller er det best på trykk siden då?

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. vurderte og ha lmm på trykksiden pga dumpventil problemet jeg.. men siden den ikke takler olje så må den vel bli før turbon.. hvordan får folket til og ha dump + lmm før turbon da? er vel noen som har det.. bare driter de i om den går litt ujevnt da eller?

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dumpen er ALLTID etter turboen, ellers funker den ikke. problemet er at dumpen slipper ut luft som allerede er registrert av LMM og dermed får motoren for feit blanding i og med at en del av lufta nå er borte. Det er det eneste. Når LMM står på trykksiden står dumpen FØR lmm og da vil ikke lufta som forsvinner i dumpen være registrert av LMM og da får den riktig blanding hele tiden. Feil blandingen kommer da altså når dumpen åpner, noe som kan resultere i at motoren dauer ved harde pådrag etterfulgt av at man holder inne cluchen eller setter den i fri. Du ser på mange gatebiler at det kommer en liten dose med røyk, noen ganger flammer og smell, ut av pottene på bilene, det er dette som forårsaker det, feit bensinblanding et lite sekund. Den bensinen som ikke brenner opp antennes i enden av eksosrøret og blir da enten en flamme eller et smell. Dette kan også forårsakes av treige trykkregulatorer som ikke senker trykket fort nok slik at blandingen blir for fet, men dette er som oftets meningen, da trimmede, og spessielt turbo biler, er det viktig at blandinga ikke blir for mager, da raser maskinen ganske rask

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider