jejoha Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 Jeg får min første bil i dag. Ford Fiesta XR2 1990 1.6 :D Det er 14 tommes felger på den, men den er oppført me 13" originalt. det er da 5.7 % over, og da må det føres inn i vognkortet. Noen som vet om XR2 er godkjent med 14" fra Ford? Denne motoren er jo tatt ut ganske bra, med å skvise 110 hk ut av en 1.6 liter. Noen tips til hvordan jeg kan dra litt eksra ut av denne, og evetntuell pleie som får den til å holde en stund, siden kjøres så hardt. Og til slutt: Hoordan kan jeg rimelig rette ut en bulk it dør selv? Jeg komer ikke til for å banke den ut fra innsiden pga innerdøren. (Jeg har ikke sveisesertifikat) Det er bare å ytre personlige meninger og erfaringer generellt med denne bilen Siter Fiesta XR2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 Her kanskje. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda 323f Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 tøft da, sett på litt smallere dekk på 14",erne så er du under 5% ;) Kan du ikke ta av dørtrekket på innsiden av døren og banke ut bulken? Siter Audi A3 97 1.8 automat/klima VW Polo 01 1.4 TDI (Dama,s) * Toyota Celica 91 2.0 GTi * Mazda 323F 91 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jejoha Skrevet August 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 Nei du det går ikke. Det er stålbjelke, og fastsveiset innerdør som blokkerer. Tenkte på det samme. Ordne noe som kan suge den ut kansje.. Tips til verktøy der? Siter Fiesta XR2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 Borr ett hull, og bank den svakt ut med en svinghammer med gjengetupp? :) Bare et forslag Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plastic Racer Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 Dette skal funke på små bulker: För att vara säker på bästa fäste rengör jag bucklan noga med startspray. Därefter värms bucklan försiktigt (akta lacken) med varmluftspistolen. Den ska inte varmare än att man kan ta med handen på den. Om tanken är för kall kan limmet få problem med att fastna. Limpistolernas limpinnarna fungerar utmärkt som dragverktyg när en buckla ska riktas. Det finns flera olika limfabrikat och varianter på marknaden och det är inte så noga vilket du använder. Det viktiga är istället att limmet är av den typ som fäster på en lackad plåtyta. Med en bågfil sågar jag av lagom långa dragverktyg av limpinnen. Metoden fungerar oftast bäst när pinnarna limmas fast som ett upp och nedvändt "T". Du kan påskynda kylningen med vatten eller tryckluft. Knip fast en svetstång i limpinnen. Glidhammaren krokas fast i en ögla som är fastsvetsad på tången. Sedan är det bara att sätta igång och rikta. Resultatet blir sällan helt bra eftersom plåten för det mesta har sträckt sig något. Men om det inte stör dig med en liten ojämnhet kvar så återstår det bara att värma loss limpinnarna med varmluftspistolen (akta lacken). Tvätta rent med startspray och putsa av med polermedel samt vax. http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=4637&a=91081 Siter 1997 Audi A3 1.8 Ambition VACN - Østfold Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.