Gå til innhold

Fiesta XR2

Ranger emnet

jejoha

Anbefalte innlegg

Jeg får min første bil i dag. Ford Fiesta XR2 1990 1.6 :D

Det er 14 tommes felger på den, men den er oppført me 13" originalt. det er da 5.7 % over, og da må det føres inn i vognkortet. Noen som vet om XR2 er godkjent med 14" fra Ford?

Denne motoren er jo tatt ut ganske bra, med å skvise 110 hk ut av en 1.6 liter. Noen tips til hvordan jeg kan dra litt eksra ut av denne, og evetntuell pleie som får den til å holde en stund, siden kjøres så hardt.

Og til slutt: Hoordan kan jeg rimelig rette ut en bulk it dør selv? Jeg komer ikke til for å banke den ut fra innsiden pga innerdøren. (Jeg har ikke sveisesertifikat)

Det er bare å ytre personlige meninger og erfaringer generellt med denne bilen

Fiesta XR2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal funke på små bulker:

För att vara säker på bästa fäste rengör jag bucklan noga med startspray. Därefter värms bucklan försiktigt (akta lacken) med varmluftspistolen. Den ska inte varmare än att man kan ta med handen på den. Om tanken är för kall kan limmet få problem med att fastna.

Limpistolernas limpinnarna fungerar utmärkt som dragverktyg när en buckla ska riktas. Det finns flera olika limfabrikat och varianter på marknaden och det är inte så noga vilket du använder. Det viktiga är istället att limmet är av den typ som fäster på en lackad plåtyta.

Med en bågfil sågar jag av lagom långa dragverktyg av limpinnen. Metoden fungerar oftast bäst när pinnarna limmas fast som ett upp och nedvändt "T". Du kan påskynda kylningen med vatten eller tryckluft.

Knip fast en svetstång i limpinnen. Glidhammaren krokas fast i en ögla som är fastsvetsad på tången. Sedan är det bara att sätta igång och rikta. Resultatet blir sällan helt bra eftersom plåten för det mesta har sträckt sig något. Men om det inte stör dig med en liten ojämnhet kvar så återstår det bara att värma loss limpinnarna med varmluftspistolen (akta lacken). Tvätta rent med startspray och putsa av med polermedel samt vax.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=4637&a=91081

1997 Audi A3 1.8 Ambition

VACN - Østfold Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider