Gå til innhold

Politiet. wath to du?? HJELP

Ranger emnet

sp0ky

Anbefalte innlegg

IKKE kontakt politi først.

Jeg gjentar:

IKKE kontakt politi først.

Fleste anmeldelser blir "henlagt på grunn av bevisets stilling"

En person anmeldte deg, så dei regner det blir bare ord mot ord.

Går du og forteller dei hva som skjedde. kan du fortelle dei ting som kan brukes mot deg (som det heter i filmer).

Bare hold hodet kaldt. Si unnskyld til onkelen din og bare slapp av.

HVIS du blir innkalt til avhør, så må du ikke fortelle noe av det du gjorde som var ulovlig. (du brøt ikke fartsgrense under forbikjøringen fordi bilen som ble forbikjørt var 20kmt under fartsgrense osv)

Ble stoppet av politi en gang. Ble anklaget for over 200kmt i en 80sone med 3 politimenn som vitne. Saken er at dei mistet bilen av syne i 2-3min før dei stoppet meg. Ingen video. Det var mørkt. og dei så aktuelle bil på avstand. Innrømmet ingenting, og fikk kjøre videre.

Men jeg har blitt snillere i trafikken med årene :)

03-ERSD-FRI08-00336.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bra svar.

Det som skjer( tror jeg)

Jeg kontakter IKKE politiet.

om jeg bli kontaktet så sier jeg bare det som er sant.

han som kjørte foran kjørte i ca40 i 60 sona.

når jeg kjørte fobi hadde jeg vell 65 eller noe.

så sier jeg at letten blokka for meg slik at jeg ikke fikk lakt meg inn igjen.

så at han som annmeldte meg ikke slapp oss inn med engang.

Men jeg vet ikke helt hva jeg gjør. INGENTING foreløpig...:)

Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å bare holde kjeft er vel det enkleste.. som sagt så er det problem med bevis støtt og stadig ;)

det var noen som ringte til politiet anng. meg en dag, fordi jeg kjørte litt sjanglete... dreiv vel og sloss mot cd spiller n som spiste cd'ene mine konstand... og jeg kjørte ikke i motsatt kjørefelt eller utsatte noen for fare elsn. var bare en hånd på rattet sjangling liksom,

så det var på en måte anmeldelse, og purken var

i full utrykning etter meg, og jeg blei stoppa og tatt promille av også kjørte dem bare videre...

så hvis ikke de hadde stoppa meg da, så hadde troligvis ikke noe annet ha skjedd pga. mangel på bevis og vitner (eneste vintne er jo han som anmelder)

så dette slipper du unna... ;D

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er og ein regel i veitrafikkloven som seier at hurtiggående trafikk skal hjelpes forbi.. Så vist letten ga gass etter at du var oppe på sida av han, så er faktisk alt hans feil. Det er han som brøt loven ved å gasse på når han blir forbikjørt.

Det er også en regel som sier at du har vikeplikt (kanskje feil ord) når du skal bytte felt. Med andre ord hadde lettis'n "rett på felten". Det er derimot ikke lov å kjøre forbi på høyreside, noe som betyr at lettis'n gjorde noe galt hvis han kjørte forbi deg, hvis han bare pressa deg så var han bare en kukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blånekt på alt:)

Du var jo ikke der? og ihvertfall ikke da? finnes sikkert mange sånne biler som ligner bilen til onkelen din, og med nesten samme regnr:) de som anmeldte deg var sikkert gamle, halvblinde og døve også. Uansett; nekt på alt. uten beviser kommer de ingen vei:)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider