Gå til innhold

rustflekk fjernes bilig.

Ranger emnet

Stress87

Anbefalte innlegg

hei. damen har en stor rustflekk på fører døren sin og en (Bulk) på font fangeren. jeg tenkte å fjerne den så billig som mulig. jeg tenkte å pusse flekkene ned fylle med sparkel, grunne og lakere over. har ikke noe lakk utstyr.

blir det lett å se at det er lakert vist jeg bare lakerer litt av døren?

hvordan får jeg best resultat med minst mulig slit å penger?

polorust.jpg

her ser dere rusten og bulken

takker for svar

Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puss ned med grovt papir.. Legg på det med sparkel som trengst (legg på litt ekstra så du har å pusse på). Puss ned igjen med grovt pair. Puss så over med 1200 papir før du avslutter med 2000 papir.

Lakk over med grunning og lakk med fargekoden til bilen. Puss så forsiktig igjen med 2000 papir for å få det fint. Avslutt med å legge på klarlakk.

Lakk kan kjøpest hos biltema, MEN da må du kjøpe grunning, lakk og klarlakk hos dei. Har opplevd at lakk fra biltema "koker" når du feks legger på klarlakk fra ein anna leverandør..

Fargekoden på bilen finner du fra leverandør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bruke samme grunningen der og..

Pusse forsiktig over med vått 2000 papir før klarlakk ja. Dette for å fjerne eventuelle renninger og små ujevnheter.

Gjorde dette med ein 92 civic eg hadde som skulle selges. Ble helt fint..

Måtte stå å studere plassene eg lakka for å se at noe var gjort..

Brukte vanlig spraylakk på boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt å sette igang på fredag med poloen. det er ganske mye rust på hjulbuen bak. er redd for at jeg kan pille vekk hele kanten. er det noe jeg kan gjøre for å ungå dette?

hvor mange lag skal jeg legge med grunning, lakk og klarlakk? er det noen som ha peiling på tørketid på biltema lakk? og hvor lenge jeg må vente før jeg kan pusse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei har ikke kommet så langt ennå.. planen var å gjøre det i helgen min det gikk ikke så bra... skal se om jeg får begynt på det iløpet av uken.

jeg tror ikke det blir en ny hjulbue på bilen. gidder ikke gjøre det så nøyaktig. tar vekk det som er rustet så får jeg se hva som er igjen av metall...

hvor mange lag med grunning, lakk og klarlakk skal jeg ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

no har jeg fjernet rust, sparklet og hele pakken. her er resultate!

Dør forran.

IMG_1476.jpg

Støtfanger og grill.

IMG_1475.jpg

Høyre hjulbue bak

IMG_1478.jpg

Venste hjulbue bak

IMG_1472.jpg

Bildene lyger nokk litt... fikk litt renning, overganger, litt støv og sånn... men ble helt greit resultat.

prislappen kom på litt over 750 kr i lakk å sånn.

hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider