Gå til innhold

Bilder frå Volvo treff på Ål 26. aug 2006

Ranger emnet

Olav'en

Anbefalte innlegg

og spør du meg så var det denne bilen som skulle vinni 240 klassen. ett dritkult fargepill med fading i kantene. lakken var rett og slett rå. det eneste som var synd var at den hadde tetta igjen dørhåndtaka og bagasjeromslåsen, og den slipe og sparkeljobben der var det slurva skikkelig med. skulle vel vært tinna. kom sent, og så ikke at den hadde dører el motorom oppe. så hva som finns på innsiden vites ikke

Det er en vanlig sugemotor i motor-rommet.

Bilen kommer fra bergen, lakkert av marton slengesol (http://www.slengesol.no), bygd opp av martin pell..

Jeg synest også lakken på den der er fin, samt felgene er jo gromme de også.. 18" comp. han gjorde et bra kjøp for 25k, han vossa-gutten der!

Forrige eieren betalte 50k for den, noe som kanskje var litt drøyt, i og med at under lakken er det bare en 240 og det var mye jalla på bilen før.. bla.a. kappede fjærer, o.l., som måtte fikses før godkjenning.

Vant Fenris, 242r6 og en jeg ikke kjente igjen 240 klassen?

nei, "volvo original", "fenris" og han med takspoiler vant...

volvo original og fenris mener jeg velfortjent skulle vunnet, noe de gjorde også.. Vingekisen mener jeg personlig kunne vært erstattet av en del andre 240's som var på treffet.. feks. den med lakken, nevnt ovenfor.. Volvo original har forøvrig en sykt strøken hvit 240 også, men hvem stemmer på en hvit bil?

korreksjon (fra martin pell, på pm):

han solgte den for 40k.. ikke så ille..

Jeg mente at han som kjøpte den av pell, sa til meg at lakken kostet 40k og han hadde gitt 50k for bilen..

men, men.. var visst 40k bilen gikk for. Det er jo helt grei pris, i og med at hvert hjul koster vel 3k nytt? + at lakken er jo fet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og spør du meg så var det denne bilen som skulle vinni 240 klassen. ett dritkult fargepill med fading i kantene. lakken var rett og slett rå. det eneste som var synd var at den hadde tetta igjen dørhåndtaka og bagasjeromslåsen, og den slipe og sparkeljobben der var det slurva skikkelig med. skulle vel vært tinna. kom sent, og så ikke at den hadde dører el motorom oppe. så hva som finns på innsiden vites ikke

Den jalla sparklinga av dørhåndtaka skal bort og håndtak skal i.

Det er en B230F motor i så panser var nok ikkje oppe før du kom heller. turbomotor er under bygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, "volvo original", "fenris" og han med takspoiler vant...

volvo original og fenris mener jeg velfortjent skulle vunnet, noe de gjorde også.. Vingekisen mener jeg personlig kunne vært erstattet av en del andre 240's som var på treffet.. feks. den med lakken, nevnt ovenfor.. Volvo original har forøvrig en sykt strøken hvit 240 også, men hvem stemmer på en hvit bil?

Hehe. tror jeg blingset litt på bildet der ja:)

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jalla sparklinga av dørhåndtaka skal bort og håndtak skal i.

Det er en B230F motor i så panser var nok ikkje oppe før du kom heller. turbomotor er under bygging.

hehe,ok. bilen var ihvertfall sinnsykt fin. syns fjerninga avhåndtaka er kult jeg altså, bare man får gjort det pent

Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kjempe fint treff dette, så kommer garantert tilbake til neste år :)

Vil gratulere alle som fikk priser ;)

Tok ikke så mangen bilder pga Colli tok med ett mye bedre kamera, men her er de jeg tok ihvertfall:

DSC00179.jpg

DSC00181.jpg

DSC00178.jpg

DSC00177.jpg

DSC00176.jpg

DSC00175.jpg

DSC00174.jpg

DSC00173.jpg

DSC00172.jpg

DSC00171.jpg

DSC00170.jpg

DSC00169.jpg