codegen Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Hej! Har fått problemmer nå, fikk suben i går og ble ferdig med kassa idag.. Og har nå montert det, og dær fikk jeg støy gitt. Oppsettet er som så: Pioneer DEH-P880PRS Magnat 4 kanaler Soundstream RF60C dette var koblet til før jeg monterte sub og forsterker, med 25mm2 + kabel og 35mm2(1m lengde) - kabel direkte til batteriet, og 2x signal kabler, og der var det ingen støy. nå har jeg montert: Soundmagus X-3000 Pioneer TS-W5000SPL og her kom støyen, kablene er 50mm2 + og 35mm2 - direkte til batteriet (1m lengde) nå har magnaten 10mm2 - kabel, men like tykk +. har prøvd og koble ut Soundmagus`en, men det hjalp ikke. Støyen kommer på både sub og frontsett. Støyen er når jeg spiller av en cd så kommer motor lyden fra spilleren, og om jeg vrir om nøkkelen blir det helt får jævlig, starter jeg bilen kan jeg så og si ikke sitte i den lengre :O går 50mm2 kabel fram til panseret 10mm2 jordings kabel, testa med en 35mm2 kjapt, ingen forskjeller. Støyen kom altså etter at jeg monterte sub/forsterker, men det hjelper ikke og koble ut igjen. Har søkt om det men finner ikke noen like feil.. EDIT: går 10mm2 + og 6mm2 - til spiller. Stian Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet August 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 ingen som har noe genialt og svare? :O Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 http://bilradiospes.no/index.php?aID=36&ids=artID Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 har du støy når signalkabler er tatt ut av forsterker ? kan du eliminere en del ting.. Om støy forsvinner så kan du prøve følgende: - prøve å legge signalkabel på utsiden av bil - legge jordkabel til phonokontaktene bak på spiller ("ytterkappen") - legge jordkabel mellom spiller og forsterker om det fortsatt støyer: sjekk jording på "alt" bake (puss over jordingspunkter) pass på at alle signalkabler ligger unna strømkablene osv.. Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet August 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 bruker alle 3 signal utgangene, har prøvd og koble ut signalkablene til alt og prøvd 1 og 1, samme da også. tror støyen ligger inni cdspilleren, i og med at jeg hører motoren i cdspilleren gå i rundt, f.eks på radio`en så er det helt stille, helt til du vrir om tenninga, så blir det en pipe lyd, og når jeg starter motoren eksploderer det bortimot.. så jeg vetta faen :p Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tutigard Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Samme faens problemet jeg også! Når jeg kjører vindu opp og ned så ser jeg elementet går inn og lager en liten lyd helt til jeg slipper vinduet, da kommer det ut igjenn! Hører også ganske mye støy når cd-spilleren står på, uten volum! dynamostøy er det også! men dette gjelder kun frontsett (som har egen forsterker) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devlimus Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Heisann! Hadd det samma problemet shøl i golfen, trur e holdt på i nesten 4 mnd for å finj feile'n. Siste e sjekka va inni cd spæller'n og der va det en kondesnator i signalkabel utgangen som va sprengt:( prøv å sjå etter det! Fanjt ut at e hadd glømt å ta ut sikringa mens e kobla om på forsterker'n;( Tomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet September 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 hehe, blir vel så jeg sender inn spilleren tror jeg :) Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Bare av ren nysjerrighet: Hva sier de som du kjøpte cdspilleren og forsterkerene av til problemet ? Hadde vært interessant om du postet deres svar her. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalantV6 Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Blir støyen bore når du jorder kappa på RCA kabelen bak på spilleren så er det bare å sende spilleren inn til rep. Du kan også prøve å dra spilleren helt ut, blir det mindre støy da så tar du å legger folie rundt kablene dine. Jorde batteriet med større kabel. Dynamo med større kabel osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet September 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 nr. 1: Da var det klart til å sendes.. Men, har problemmer med spilleren også, noe ekstremt med støy.. har prøvd ting som å bytte jordinger, testet signal kablene osv. men støyen er der enda. har du noen tips til hva jeg kan teste? tenkte jeg skulle drøye med å sende frontsettet til jeg har fått sjekket spilleren litt mere.. tenkte jeg skulle ta ut den + en forsterker i morgen og koble det til ett batteri utenfor bilen får å teste da.. jeg hører motoren i cdspilleren og at den jobber, og vrir jeg om tenninga kommer det en HØY suselyd, og starter jeg motoren er det så og si bare og flykte.. noen tips? Stian - Show quoted text -Reply Forward Worldwide Shopping to me More options Aug 28 (6 days ago) Støy som dette kommer normalt pga dårlig jord fra ekstern forsterker. Da kan du brenne jordbanen i spilleren. Kjører du rent uten forsterker og subber er det ikke støy da du kjører direkte fra spilleren. Hvis ikke skaden er gjort allerede da. Prøv med å jorde spilleren først, strekk ledning fra ytterkappen på phonopluggene bak spilleren og fest andre ende i chassi på spilleren. Når en forsterker er dårlig jordet så går jordingsstrømmen gjennom phonokabelen til spilleren og sprenger "smeltesikringen" som jeg kaller for jordbanen i spilleren. mvh per ... nr.2 Vel å merke så er de eksterne forsterkerene jordet direkte til batteriet, så er ikke det som er problemmer tror jeg, og 35mm2 kabel jordet til chassiet i bagasjen.. har prøvd og bytte jordinga på spilleren, ingen forskjeller.. har hørt at det er farlig og jorde spilleren og phonopluggene sammen, og det frister ikke å gjøre det.. Kan du forklare litt dypere det du mener med dårlig jord fra ekstern forsterker? mener du dårlig jording via signalkabelen? eller? Stian - Show quoted text -Reply Forward Worldwide Shopping to me More options Aug 28 (6 days ago) Dette kalles feilsøking. Når det er klarlagt at støyen er borte, da må spilleren fikses. Jordbanen. Blir dette ikke fikset, da er det fare på ferde ved at spilleren kan begynne å brenne. Det finner du ikke ut da du ikke vil prøve og da er faren der uansett. Du får heller høre på andre da, de vet visst bedre. Dårlig jord forklarte jeg i meldingen, gjentar; > Når en forsterker er dårlig jordet så går jordingsstrømmen gjennom > phonokabelen til spilleren og sprenger "smeltesikringen" som jeg > kaller for jordbanen i spilleren. Eneste måten å sprenge den på er dårlig jord fra eksternt tilbehør som kjøres fra linjeutgangene på spilleren. I ditt tilfelle forsterker. Kan selvsagt være noe annet også men normalt tester vi spilleren først og jorder den, da er vi et hakk foran og kan gå videre med å teste det andre utstyret. Du kan også koble vekk ampen og subbene og kjøre direkte fra spilleren ved bruk av frontsett eller 6*9'ere og se om det er støy fremdeles. Er det støy fremdeles er det noe annet som er galt. Når startet støyen egentlig? Det vil jeg gjerne vite. mvh per ... +++ litt mere Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg