Gå til innhold

Turbo konvertering av b230k

Ranger emnet


VolvoR-Sport

Anbefalte innlegg

k motor er vell en gasser det?

eller er det eg som er på bærtur nå?

 

om det er gasser:

få tak i en trykkgasser,

sveise på oljeretur på bunnpanna,

turbo og ic,

oljekjøler, eksosen:D

og dei nødvendige slanger

 

er det eg kommer på:)

 

men det beste er vell å få tak i en komplett FT/FK

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

k motor er vell en gasser det?

eller er det eg som er på bærtur nå?

 

om det er gasser:

få tak i en trykkgasser,

sveise på oljeretur på bunnpanna,

turbo og ic,

oljekjøler, eksosen:D

og dei nødvendige slanger

 

er det eg kommer på:)

 

og litt mer bensin

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aremme: K motor er gasser ja, soles cissac som er original der, men hva skal jeg gjøre med komp'en? 10,5:1 er komp forholdet nå, skulle vell vært ned på 8,0:1 en plass for å få det brukbart. tenkte på 531 topp elns, men den passer vell ikke?

 

menge som legger på en ekstra toppakning......men tenke litt på det...du får komplette motorer for 5000kr så er det virkelig vært det og bygge fra bånn av?

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230K Har den såkalte "flat toppen" 631 dvs. Ingen forbrennings kammer i toppen, men i stemplene! Går reg. reima så får du ventilsalat.

 

Om du setter på 531 topp så vil du få ekstremt lav kompresjon, Pga du får dobbelt opp med forbrennings kammer, I stempel og topp.

 

Men vet en som har konvertert en B230K motor til turbo. Han gjorde ingenting med Komp. ( mener jeg ) Den fungerte en uke tror jeg det var, så fikk han noe ekstreme kakkle lyder å havarerte på Syl. Nr 4. skal ligge en tråd om det her en plass.

 

Jeg ville gjort som det ble foreslått ovenfor her å kjøpe en ferdig Turbomotor, siden du får de for 5000kr og opp. :)

 

 

 

EDIT: Her er en tråd av han som konverterte. Men bildene av havarie er ikke oppe å går. http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=88555&highlight=b230kt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er målet ditt, ca150hk eller 400hk?

Er ikkje nødvendig å senke komp viss du bare skal ha noe som går litt bedre.

 

Eg har B230K med turbo i konebilen, skifta til strømberg gasser når eg satte på turbo, men det brukte jævli med bensin.

Nå har eg slengt på ett Haltech F9 sprut eg hadde liggende, lader 0,4-0,45bar og den har gått lenge med det no. Tipper ca 160hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay... hadde eg vist det eg veit no ang turbo motora så hadde eg lagt ut et par tusen til og slengt ned i en ET/FT/FK når en først skal ha turbo i:D

koster ikkje så forferdlig mye i svergie:)

 

gassaren som eg har i min bil for tiden bruka nesten 2 liter på mila,

så den skal ut så fort som broderen får FT motoren sin, da skal eg inn med 230ET:D

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår