Gå til innhold

må ha ny dynamo

Ranger emnet

doffen23

Anbefalte innlegg

jeg vet ikke. vet at biltema selger dynamo til 699. men da er det greit og vite om det går med 12 volts dynamo når det står 14,4 volt på den som står der..

Ja du kan bruke den dynamoen om den passer fysisk. Har dog tilgode å se en Biltemabutikk som faktisk har den laderen på lager.

Tor

'88 Astro 4.3 TBI, '89 Blazer T10 4.3 TBI

'00 Spacestar,'95 Spacewagon TD,

'98 Spacewagon TD,'65 Volvo L3314N

'66 Volvo C202 Pickup,'64 REO M621

'73 John Deere 2020 D,'80 Deutz 6808 D 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det sånn, skal man lade opp feks et batteri, må ladespenningen være høyere enn Batterispenningen (Høyeste spenningen vinner-prinsippet). Og sjekker du batterispenningen på traktoren, er den sikkert mellom 12 og 13V, dvs at ladespenningen må være høyere enn dette.. og da er standaren satt til 14,4 og 15V.

Biltema dynamoene er jeg skeptisk til... caliperene de begynte å selge lakk alle sammen, så alle er blitt sendt i retur til leverandøren, hehe... det kan kanskje si noe om biltema på akkurat DEN fronten:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt er biltema bare søppel.. Kunne ikke falt meg inn å kjøpe noe annet enn dill der.. kjøpte hageslange og slangetrommel der, og slangetrommelen ble ødelagt under montering, og hageslangen blåste seg opp som en ball når jeg satte vann på den. derfor har jeg aldri handlet mer der! og i allefall ikke bildeler! takker meg til bilxtra, de har aldri skuffet meg i allefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tak i den laderen idag. 699,- Hos BT Mjøndalen. Det er en Bosch lader med flere Boschmerker rundtomkring. Det er et avtrykk etter en etikett som er fjernet på selve kapslingen.

Ser nyprodusert ut. Det er hull for unbrakonøkkel i akslingen så reimhjulet kan enkelt tas av. Jeg skal også bruke den på en traktor med 15 mm reim og med litt stokking av skiver og reimhjul så ser det ut til at det lar seg gjøre å få 15 mm på hjulet.

'88 Astro 4.3 TBI, '89 Blazer T10 4.3 TBI

'00 Spacestar,'95 Spacewagon TD,

'98 Spacewagon TD,'65 Volvo L3314N

'66 Volvo C202 Pickup,'64 REO M621

'73 John Deere 2020 D,'80 Deutz 6808 D 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider