Gå til innhold

AC som ikke fungerer

Ranger emnet

Racing_Lars

Anbefalte innlegg

har en typ 85 coupe quattro som airconditionen ikke fungerer på. har null peiling på ac, men tror jeg vet hvor den er under panseret. når jeg skrur den på så merker jeg at d skjer noe me luftinnstrømmingen, men d blir fortsatt varm luft som kommer inn(faktisk varmere enn kun vanlig vifte) har sjekket sikringer. noen som har noen fornuftige innspill?`:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min AC virker heller ikke. Håpet i det lengste at det kun var gass som var problemet, men det var selvfølgelig verre enn så.

Kondensatoren var deffekt så da ryker det på med dyre deler. Orginale priser på slikt er ca 5500 for kondensern, to slanger som koster tilsammen ca 3000 kr, samt tørkefilter til omlag 1600. Håper jeg slipper billigere unna. Har tenkt å bruke vinteren til å finne brukte eller uorginale deler. Så er det noen som vet om slikt, så ta kontakt. Bilen det skal passe til er en Audi 80 2,8 V6 -94 modell.

:afro

Audi 80 2.8 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du om magnet koplingen på ac pumpa slår inn? er det original ac på den? i såfall vil du få beskjed på verksted at du må bytte ut hele dritten fordi det ble forbudt med R12 i 92.. det finnes en overgang som er lovlig som har samme egenskapene som R12 (401\409 bla). men bilverkstedene har ikke mulighet til å fylle slike væsker. det er andre service stusser på R134a..

antakelig er den tom for væske, eller gass som folk kaller det her..

Jeg har utstyr for å fylle alle væsker, men du bor vel litt langt unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min AC virker heller ikke. Håpet i det lengste at det kun var gass som var problemet, men det var selvfølgelig verre enn så.

Kondensatoren var deffekt så da ryker det på med dyre deler. Orginale priser på slikt er ca 5500 for kondensern, to slanger som koster tilsammen ca 3000 kr, samt tørkefilter til omlag 1600. Håper jeg slipper billigere unna. Har tenkt å bruke vinteren til å finne brukte eller uorginale deler. Så er det noen som vet om slikt, så ta kontakt. Bilen det skal passe til er en Audi 80 2,8 V6 -94 modell.

kondensatoren din kan det nok hende at man kan reparere.. er heller ikke sikkert at tørkefilteret må byttes.. utingen med hull i kondensatoren er at det er på høytrykksiden, og da tømmer det seg med en gang.. jeg regner med at kondensatoren er lekk i ett bend på enden?

slangene klarer du deg nok uten å måtte skifte ut..

skulle kondensatoren ha hull i bendene, kan jeg se på den for deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle kondensatoren ha hull i bendene, kan jeg se på den for deg..

Har vært på sjekk hos et sånt klima-verksted. De mente den ikke lot seg fikse, men det kan jo klart forklares med at de vil tjene gryn på meg. Men jeg setter stor pris på hjelp til å fikse ting på en billigere måte. Mulig jeg tar deg på ordet. Du hører fra meg hvis det blir aktuelt.

Audi 80 2.8 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Har vært på sjekk hos et sånt klima-verksted. De mente den ikke lot seg fikse, men det kan jo klart forklares med at de vil tjene gryn på meg. Men jeg setter stor pris på hjelp til å fikse ting på en billigere måte. Mulig jeg tar deg på ordet. Du hører fra meg hvis det blir aktuelt.

ac en min heler virker ikkje...han som hadde han før sa den var tom for gass..men når eg fikk den hjem såg under at den hadde fått et slag i radiatoren..går det an og sjekke om den lekker før eg fuller gass på..er veldi domt og betaler tusenvis av kroner får ingenting.??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da regner jeg med at det er hull i kondensatoren din? den kan sveises. jeg ville tatt den ut, og tatt den med til en kuldemontør.. kanskje han kan hjelpe deg.. hvis ikke må du se etter på ett huggeri..

hvor i det ganske norge bor du?

den bør trykktestes før du fyller på væske..

litt utenfor bergen. når du sier kondensator. er det de samme som radiator.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kondensatoren er den som sitter i grillen din.. har du en bulk på den, er det mye mulig feilen ligger der.. hater egentlig ac på bil.. de lekker overalt..

Men kondensator får du tak i på huggeriet vettu.. Om ikke annet, så går du til ett kjølefirma og ber de bestille fra børresen cooltech i oslo.. de har deler til ac på bil.. billigere enn originalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kondensatoren er den som sitter i grillen din.. har du en bulk på den, er det mye mulig feilen ligger der.. hater egentlig ac på bil.. de lekker overalt..

Men kondensator får du tak i på huggeriet vettu.. Om ikke annet, så går du til ett kjølefirma og ber de bestille fra børresen cooltech i oslo.. de har deler til ac på bil.. billigere enn originalt..[/QUOT

okaij...takker får svar.:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider