Gå til innhold

Prosjekt: Motoroverhaling (igjen)

Ranger emnet

volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Framgang ja!!! Har a gjort noe i dag også, utsetter ikke noe nå.. Så morro er det ikke å kjøre golf diesel at det gjør noe..

Satt K-kammen i en 530 topp jeg hadde (den som satt på FT'n)

topp.jpg

Sjekka også at den var rett ved hjelp av rettholdt, aldri plana den der, på det meste 3/10mm skakk... Altså godt innenfor marginene...:

rettholdt.jpg

BTW: rettholdt'n var nesten ny, lagd i 1964, 'lånt' fra borregaard på ubestemt tid, hehe...

Så satt jeg toppen på blokka og dro til med moment å greier!!!

29082006035.jpg

Fikk også justert ventilene, her er verktøyet som jeg er forelska i (volvo original)

ventilvtoy.jpg

Lettvint å bruke... Slipper alt fjaset som blir når en bruker døm universal greiene.

verktoy.jpg

Det var alt som skjedde i kveld. Satser på å få gjort endel i morra og til freddan. Får nok en turbo i mårra og skal prøve å få tima motoren og kanskje satt den i... Så blir det årning tel slutt...

Hvis noen har spørsmål er det bare å fyre løs...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På tide med update, har hatt litt dårlig med tid til det i det siste....

Turbo_works: Kjøper det hos volvo, kosta 6-700kr for den og ei tang til å dra ut shimsa med... Faktiskt billigere enn sånn universal dritt som passer alle biler...

Ronjakob: Ser temmelig likt ut ja, skiller mest utvendig egentlig, innvendig er det bare andre eksosventiler (saltkjølte) og lavere komp...

13C turboen var lite givende, så fikk tak i en T3 fra cosfjært, sleten som et uvær, håper den ikke brenner olje... Måtte plukke den i deler og snu på husa siden jeg fikk olje inn/ut på sidene. Skruene satt ikke noe særlig heller, måtte varme...

01092006052.jpg

Fikk også tak i ett par "negere"/hjelpere så jeg fikk inn motoren, lettere med flere ingeniører når det skal gjøres...

03092006056.jpg

Så var det bare å begynne å lesse nedi alt jeg plukka ut, ble sånn etterhvert:

03092006057.jpg

Ser litt morsommere ut den turboen her enn den gamle...

03092006060.jpg

Siste bildet før jeg tok kvelden... Her er nesten alt satt inn... mangler bare småplukk...

03092006059.jpg

SÅ i mårra håper jeg på å fyre den opp igjen, mangler eksos, ett trykkrør og ett feste til dynamo...

Så blir første gangen jeg sveiser TIG i mårra, tror det kommer til å se fælt ut.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke det, jeg fikk kjørt inn TIG apparatet i dag... også fikk jeg meg ny sveisemaske som en faktiskt ser noe ut av! Så var helt i ekstase...

Ble ferdig med trykkrøra, har igjen å korte inn litt på eksosen og bytte flens.. Så blir nok fyrings i mårra tenker jeg....

Men nå var det kvelden, kommer bilder av trykkrøra i mårra, ful-svetsat... Ser helt forjävligt ut, men er i allefall tett... Og rustfritt...

-Jadda caddyman, det går litt fort i svingene når du skal koble opp vakumslanger, justere forstilling og montere rotor på fordeleren....

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med å fyre den etterpå.. Var hos gribben og kjøpte meg en ny oljekjøler i stad, gamle var sprekt.. så kjørt uten... Har kun igjen litt mygel på festet til dynamoen, sveise om downpipen og dra til girkassa...

Så skal det bli kalas.... Synes jeg hører at det raper i girkassa allerede.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider