Popp Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Er nå på tide å bytte ut min JBL P1220e sub med noe morsommere, så det jeg er på leting etter er 2 subwoofere. Jeg har følgende krav til subbene: 12", 1000W RMS på hver, må kunne kobles i 2 ohm Har allerede funnet noen som jeg fikk litt lyst på, så hva er best av disse subbene? Og er det noen som har noen andre forslag til tilsvarende subber som er gode? Alpine Type-X - SWX1242D Pioneer TS-W3004SPL MTX Thunder 9500 - T9512-44 Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Soundstream T4 12". Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 du sier kanskje litt lite om hva du er ute etter. hvilken prisklasse, er du ute etter SQ, SPL, eller begge deler? hvilken forsterker skal du drive elementene med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 alpine type x er min favoritt sub for øyeblikket....:thumb Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp Skrevet August 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 du sier kanskje litt lite om hva du er ute etter. hvilken prisklasse, er du ute etter SQ, SPL, eller begge deler? hvilken forsterker skal du drive elementene med? Har to Alpine MRD-M1005 forsterkere jeg skal drive dem med, prisklasse er ikke så nøye igrunn da det er nok penger å ta av for tida:) Og det jeg er ute etter er noe som lager en god del trykk i bilen, slik at man får den gode følelsen av at basen kiler alle organene i kroppen.. alpine type x er min favoritt sub for øyeblikket....:thumb Min også egentlig, for har hørt 2 av disse i 10".. Men der jeg tenkte å bestille fra er utsolgt for øyeblikket, så tenkte å se på alternativene Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Er nå på tide å bytte ut min JBL P1220e sub med noe morsommere, så det jeg er på leting etter er 2 subwoofere. Jeg har følgende krav til subbene: 12", 1000W RMS på hver, må kunne kobles i 2 ohm Har allerede funnet noen som jeg fikk litt lyst på, så hva er best av disse subbene? Og er det noen som har noen andre forslag til tilsvarende subber som er gode? Alpine Type-X - SWX1242D Pioneer TS-W3004SPL MTX Thunder 9500 - T9512-44 Ikke tenk så mye på watt alene, men se hvor lettdrevent elementet også er. Ta f.eks Cadence Wildbeast, med sin følsomhet spiller det oftest ringer rundt 1000watts element (som ofte har en veldig lav følsomhet). JBL har også en modell nå, med hele 97db/1watt inn. Den er på tilbud: http://bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1614 De fleste andre element ligger på rundt 90db/1watt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp Skrevet August 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 JBL har også en modell nå, med hele 97db/1watt inn. Den er på tilbud:http://bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1614 Kommer nok ikke til å gå for JBL Power element igjen nei, jeg må ganske ærlig innrømme at jeg ble ganske skuffa over det gammle 1600W elementet. Skal jeg handle hos bilradiospes for rundt 2000 pr sub så blir det nok pioneer sine element, men sitter å ser på blant annet indoaudio som både har MTX subba og Alpine subba.. Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Alpine type-x er vel hovedsaklig en sq sub, som ikke er bygget for spl, men vet ikke hvilket potensiale denne subben har.. Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Det lille jeg har hørt av type-r fra alpine var rimelig imponerende saker. God lyd og bra med trøkk, men klart er jo ikke noe spl element. Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardrs Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 siden du ikke er så nøye på pris, så vil jeg seriøst vudert Digital Designes, da får 3512 foreksempel, da får du hvertfalt noe som organene dine kan bryne seg på;-) send en mail til olejohan@bsbildeler.no han hjelper deg mer en gjerne vil jeg tro med å bestille de til deg. han selger DD. da får subber du ikke vil bytte ut igjen!! Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Anbefaler også DD. Dette er håndlagde elementer som tåler årevis med juling. Kanskje litt dyrere enn andre merker, men du trenger ikke bytte de ut så det lønner seg i det lange løp. Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Digital Designs Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Helt enig med Vegardrs og Hifonic! Kjøp Digital Designs. Det er så genialt. Siter 2 x DD 1508 Hifonics bx2005d 2 x DD 1010 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nissan_kar Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 noen som har en nettside som selger DD elementer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp Skrevet August 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 noen som har en nettside som selger DD elementer? Med tanke på at det ble skrevet noen poster opp at det kunne mailes til en i bsbildeler så regner jeg med det finnes på http://www.bsbildeler.no Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mx_power Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 jl w7 subene e jo ganske syyk men kjempedyr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg