vimael Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Hei Trenger litt veiledning.. Har en Ford Sierra med noen strøm problemer. Jeg var ute og kjørte, ladelampa begynte og lyse, og bilen stoppa. Når jeg skrur på tenningen lyser av og til lampene i instrumentet, noen ganger ingen reaksjon. Vrir jeg på nøkkelen blir det helt svart, kommer noen ganger noen klikk fra starteren. Akkurat som om bilen er tom for strøm. Jeg har selvfølgelig prøvd med startkabler uten at det utgjorde noen forskjell. Når jeg tar en trekker ned på starteren og kortslutter, kinner den som bare det, men tenner ikke. Har også koblet fra batteri og dynamo for å se. Noen som har en ide? Det er en vanlig forgassermotor. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 sikkert spenningsregulatoren som må skiftes.. Sjekk om børstene er nedslitt.. Virker som om det er det som er problemet.. Ellers så kan du sjekke jordinger også.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 sjekk tenningslåsen også ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimael Skrevet August 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 sikkert spenningsregulatoren som må skiftes.. Sjekk om børstene er nedslitt.. Virker som om det er det som er problemet.. Ellers så kan du sjekke jordinger også.. Spenningsregulatoren sitter jo på dynamoen. Når den er utkoblet skal vel fortsatt motoren kunna starte? Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimael Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Flere innspill??? Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petter_707 Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Problemer med Ford Sierra.... Selg tingen! :thumb Siter Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt) Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep) Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell) Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker) + 3xOpel Rekord 1xOpel Senator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 har du sjekket at koblingene på batteriet er bra? sjekk strøm fra batteri til starter.. Hvor mye strøm er det igjen på batteriet ditt? Hvis ladelampa lyser når en er ute å kjører så er det ofte at spenningsregulatoren er gåen.. Har jeg opplevd mang en gang.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ullsokk Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Det høres akkurat ut som regulatoren ja! Min var akkurat slik du beskriver, eller min var slik at bilen kunne starte, også kjøre i 10min, for å plutselig stoppe. Da ville den kanskje starte, eller kanskje ikke. Måtte som regel vente 10-20min før den var liv i den. Siter BMW E36 M50 323 turbo 352whp/422wnm @ 1,5bar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimael Skrevet September 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Det er ikke dynamo eller spenningsregulator. Da ville motoren startet når dynamo var frakoblet. Batteriet har selvfølgelig strøm når jeg bruker startkabler. Kortslutter jeg starteren går den rundt som bare det, men tenner ikke. Skal prøve å koble ut tenningslåsen i morgen. Og det er selvfølgelig ikke min bil. Lenge leve ford.. NOT.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Jeg fiksa lignende problem på sierraen til en kamerat Da var det ei kabelstrømpe som går fra kupeen til motorrommet som hadde smelta pga varmen fra motoren. Denne ligger på førersida, langs med skjermen, og går til bla coil,lys osv.... sjekk denne kanskje? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimael Skrevet September 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Tror du kan være inne på noe der. Konstantstrømmen til tenninga var borte. Jeg strakk en kabel fra batteriet og inn på tenninga. Da fungerte den innvendig, og kinna som bare det, men starta ikke. Bilen fikk bensin, men var dårlig med gnist. Det gikk konstantstrøm inn på + på coilen, også la jeg opp en ekstra jording for den såg ikke ut til å virke. Skal det gå konstant strøm og jord til coilen, fordi om bare tenninga er på? Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 jeg mener + skal være konstant fra tenninga, og - skal komme i form av pulser fra enten stifter eller elektronisk tenningssystem.evt er det motsatt, men begge skal ikke ha konstant strøm ihvertfall... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.