Gå til innhold

startgass-lystgass?:)

Ranger emnet


Trollet_

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det som kanskje kunne funket er å installere et eller annet elektrisk kjølesystem enten rundt røret fra luftfilter til innsugmanifold eller rett før filteret, slik at luften blir kjølt ned enda mer... Jo kaldere luft, jo mer effekt, så et slags 'kuldeteppe' eller noe tilsvarende kjøleelementer (f.eks. som i en fryser) som kjøler luften kunne funket kombinert med varmeisolasjon!

 

Noen som vet om noe sånt, eller kunne tenke seg en måte å lage noe sånt på? :D

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan hadde flytende oksygen funket da...?

Tenker du på til innsprøytning i luftfilter eller til forkjøling av luft eller kjøling av rør? Til f.eks. rør hadde det nok funket bra, men i det oksygenen hadde blitt for varm ville den utvidet seg, og dermed gjerne sprengt det som holder den der.

 

Men, hvis man kunne laget et system som kunne sirkulere og holde en kjøleveske kald f.eks. rundt røret eller før luftfilteret, så ville luften til motoren være kaldere, og dermed tettere, som vil gi mer oksygen til 'eksplosjonen' i sylinderen = mer effekt.

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med slik kjølespray som man bruker til elektronikk, fingeren frøs til is da jeg prøvde og spraye det på:)

Kunne funket, men utfordringen blir å lage et system som fungerer slik at du ved et tastetrykk får sprutet kjølingen mot filteret. Selve boksen med gass kan ikke befinne seg i motorrommet heller, for den tåler ikke over 50 graders varme.

 

Et annet alternativ kunne vært noe som rørleggere bruker som kalles rørfryser, som er et kjølesystem som er laget slik at du kobler det på et rør, og så fryser røret til slik at man kan åpne/skifte ut en rørdel uten søl.

 

Hvis man kunne festet dette på røret mellom luftfilter og innsugmanifold så kunne det sikkert fungert til å kjøle ned luften i røret. :???:

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nos kit Koster ikke mer enn 5 lapper enkelte plasser...

Husk at det er forkjell i pris på wet & dry ;)

 

Dry kit er billigere enn wet, men skal man ikke ha er hester enn 50hk er dry mer en nok. :)

 

Kan godt selge wet kitet mitt til noen som vil ha for 5 lapper, kan velge mellom single eller dobbel purge. :naaaws

Og hester fra 35 til 200 :respect

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er Mac Gyver-løsninger man er ute etter, så er det ikke mange 100-lappene i deler hos Tess for å lage seg et NO2-anlegg. Da mangler man bare ei 5kg flaske med gass, den koster ikke allverden den heller...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe:) testet det på gressklipperen... notrobensinen er jo beregnet for glødeplugger... så da jeg startet klipperen gikk den sikkert rett opp i 20 000 rpm uten at jeg gasset... og så lenge det er varmt nok inni cylinderen trenger man ikke gnist på pluggen...så med andre ord fikk jeg et helvette med og stoppe den:) klarte til slutt og kvele den med choke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår