Gå til innhold

startgass-lystgass?:)

Ranger emnet


Trollet_

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ta slangen fra spyler tanken, borr ett lite hull rett forran gass spjeldet.

sett inn ei lita dyse (fra en orginal moped eller noe). Huk på slangen til dysa.

Fyll rødsprit\aceton eller tennveske på tanken.

 

Ut å hygg deg. (ikke gjør dette på en bil du bruker til daglig eller en motor du

skall beholde).

 

Billig kortids variant: Dypp luftilteret i rødspirt, tørk det litt så det bare er

vått når du klemmer hart på det.

 

Skall love deg att du vil få problemer med å sløkke motoren ivertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

eller hvis du vil leke med røyk: bor hull i eksos manifoilen din, og skru inn en luftenippe til bremsesystem der... fest på slangen fra vindus spyleren, og hell diesel på den... ett lite trykk på spyleren, når motoren er varm, og du får en kullsvart sky bak deg, av halvforbrendt diesel... men forsiktig med mengden.. så ikke hele manifoilen går til helvete pga dieselen tenner osv.... har vert gjort på bil før..en fyr hadde en ganske sprek bensin motor, men purken leita etter en gammal diesel... morro d og.. :D

Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene...

 

http://www.bergen-gatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så vanskelig og stoppe en bilmotor... er bare og slippe clutjen fort uten og gasse:P
Har du noensinne prøvd det på en motor som har hengt seg på 9000 rpm..? Kveler du den da er du god...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Det som kanskje kunne funket er å installere et eller annet elektrisk kjølesystem enten rundt røret fra luftfilter til innsugmanifold eller rett før filteret, slik at luften blir kjølt ned enda mer... Jo kaldere luft, jo mer effekt, så et slags 'kuldeteppe' eller noe tilsvarende kjøleelementer (f.eks. som i en fryser) som kjøler luften kunne funket kombinert med varmeisolasjon!

 

Noen som vet om noe sånt, eller kunne tenke seg en måte å lage noe sånt på? :D

 

Dette er laget, kalles for "THERMAL HARD PIPE - Air-Liquid Heat Exchanger / Intercooler".

Selges på http://www.lindseyracing.com. Helt trygt å handle derfra, har selv kjøpt turbo der.

 

Er ikke noe "elektrisk" eller noe annet magisk, men rett og slett et innsugs-rør med kjølekanaler. Kan enten kobles til radiatoren, eller du kan bruke en gammel intercooler til radiator for væsken til kjølerøret.

Står mye info på siden, med forslag til oppsett osv osv.

 

Sånn utenom det, så kan vel kanskje vann-sprut i tillegg virkelig gjøre susen for å få temperaturen på både innsugsluft og forbrenningskammer ned? Vil nok gi merkbar effektøkning med en sånn Thermal Hard Pipe og vannsprut i tillegg.

 

Kos deg. ;)

John

'00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil)

'90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta)

+ en mengde Opel på samvittigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thema: Det der vil virke mot sin hensikt om man monterer på en bil uten turbo...
....men ikke vanninnsprut,hvis man har nok komp til å grille motoren uten og setter den opp til å gå med det. Dvs,setter den opp med et cut-off-point som den magrer blandinga og legger til vann. Tricky... og kjedelig hvis du tømmer vanntanken.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboed1: Enig, det var den "intercooleren" jeg siktet til. Den er vel heller ikke like effektiv som en vanlig intercooler...
Nei,men den er en grei "add-on" hvis man ikke har plass til en diger en...eller bytter til en like stor en som er mer åpen på samme plass (dårlig kjøling/bedre fløde)...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår