Gå til innhold

Turbo montering i en 525 (muligens 523)

Ranger emnet


Gitarsan

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

tja.. hva er det du vil oppnå?

mere drag fra bunn å kansje lade 0.405?

eller ta helt av å satse på 300++ hk?

 

 

er mange firmaer som kan gi deg gode råd..auto power..VS motor++

 

Gamle verkstmesteren min trimma opp en E34 525..

Garret T3 turbo.. 2 eller 3 trykk brytere så opna på forskjelli trykk .. 0.2bar så opna en dyse og neste på 0.4-0.5 å siste på 1bar å det var en volvo kald start dyse.. di to andre tror jeg var fra en alfa romero ellerno..fra en liten motor vertfall..

 

Han dreide ned stempla litte granne..

 

å det funka bra!! lada 1.2-1.3 på full pupp

 

men dette betyr MANGE timers knoting!! han brant 2stempler underveis

 

Men så fikk han en 300hk sikkert som funka på en billi løsning

bilen ble ikkeno spess dauere fra bunnen men tok helt av ved 3-4000

 

akkurat hva han gjorde med tenninga vet jeg ikke.. men selv brukte jeg en tenningforskyver på en volvo med elektonisk tenning.. som senka tenninga 1grad per 1000rpm

 

//Vegard

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro det går fint på orginal komp hvis man bruker hodet. Evt så kan du dreie av stempla og/eller legge på tykkere toppakning. ARP bolter er også noe du kan vurdere. Men ikke regn med at det holder særlig lenge. Hyppige "barnesykdommer" på disse billig byggene.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår