haoarox Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 I dag skal jeg sette meg ned å gjøre dette. Jeg tar den lette måten, uten å ta av kalipperne. Jeg ønsker tips om hvordan jeg burde gå frem. Hører det at noen bruker bare stålbørst for å "rense" først, men en stålbørst er jo ganske stor og grov så vil det funke noe særlig? En idè jeg hadde var først å vaske kalipperne med asfaltrens med tannbørste, er det vits? De er ikke særlig skitne, men noe må jeg vel gjøre for at kalipperlakken skal sette seg? Eller? Siter 01' Renault Megane Coupe Sport 1.6 90' Volvo 240 2.3GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Kjøp hammerrite og pakk på! funker fett! :D Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haoarox Skrevet August 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 ehm, har allerede kjøpt lakk. Husker ikke om det var hammerite men det kan jeg jo sjekke. Med hammerite så trenger du ikke vaske engang? :p Siter 01' Renault Megane Coupe Sport 1.6 90' Volvo 240 2.3GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240-prosjekt Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Hvorfor ikke bare demontere kalipperne ? fjern alt av rust etc, overhal kalipperne når du først er i gang. Sandblås eller bruk drill med stålbørste. Så kan du lakkere etterpå. Bytt skiver og klosser i samma slengen og. Så har du helt nyoverhalte bremser og nylakkerte kalippere. Nb: det heter kalipper, ikke kalipter ;) Lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haoarox Skrevet August 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Sa jeg ikke ville demontere :p Siter 01' Renault Megane Coupe Sport 1.6 90' Volvo 240 2.3GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Sa jeg ikke ville demontere :p Er to bolter på baksiden så er de av... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haoarox Skrevet August 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Sa jeg ikke ville demontere :p:angry: Siter 01' Renault Megane Coupe Sport 1.6 90' Volvo 240 2.3GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 :angry: jaja.,. Men resultatet blir 10 ganger bedre da.. Du kan vel egentli bare drite i det, viss du bare lakker rett oppå drit og alt.. Blir skikkeli jalla... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haoarox Skrevet August 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Hvis du leser første posten så skriver jeg at jeg ikke vil lakke over drit og alt. Jeg vil ikke demontere, kom gjerne med forslag til hva jeg da helst burde gjøre da. Siter 01' Renault Megane Coupe Sport 1.6 90' Volvo 240 2.3GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 1. Puss de med stålbørste på drill, og etter det fint sandpapir. 2. Vask de med rødsprit. 3. Mal på f.eks bengalack, 2-3 lag. Bruk en liten kost, eller masker hvis du bruker sprayboks. Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haoarox Skrevet August 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Der ja, det var forklaringen jeg var ute etter :thumb Siter 01' Renault Megane Coupe Sport 1.6 90' Volvo 240 2.3GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 bruk motorlakk... avfett, bruk evnt stålbørte om du vil.. lakk litt om gangen, 3-4 lag, så blir det nok bra. vanlig lakk mister fargen etter den blir utsatt for mye varme.. mer varme enn motorblokken din får, håper jeg for all del ikke caliperene dine blir utsatt for :P ellers, du kan skru av caliperen, uten å skru av bremserør/slanger. bare heng den opp i en fjær!! om du skal lakke uten å ta den av, så pass på at du får maskert bremseskiven din! du kan da rive ut små arkbiter og teipe de sammen, etc. Det er fullt mulig å få det fint, men jegtror det går raskere å henge opp caliperen i fjæren din!! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 bruk motorlakk... avfett, bruk evnt stålbørte om du vil.. lakk litt om gangen, 3-4 lag, så blir det nok bra. vanlig lakk mister fargen etter den blir utsatt for mye varme.. mer varme enn motorblokken din får, håper jeg for all del ikke caliperene dine blir utsatt for :P ellers, du kan skru av caliperen, uten å skru av bremserør/slanger. bare heng den opp i en fjær!! om du skal lakke uten å ta den av, så pass på at du får maskert bremseskiven din! du kan da rive ut små arkbiter og teipe de sammen, etc. Det er fullt mulig å få det fint, men jegtror det går raskere å henge opp caliperen i fjæren din!! nå må du rette opp tunga de her;) hhe ei motorblokk blir i teorien aldri mer enn 100grader, mens ei bremseskive lett blir rødglødene!(okei om ikke fullt rødglødende ser du hvertfall at den forrandrer farge og blir lilla aktig, og bremser du kvasst nok får en sikkert røde og.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 nå må du rette opp tunga de her;) hhe ei motorblokk blir i teorien aldri mer enn 100grader, mens ei bremseskive lett blir rødglødene!(okei om ikke fullt rødglødende ser du hvertfall at den forrandrer farge og blir lilla aktig, og bremser du kvasst nok får en sikkert røde og.. celiperen blir jo langt fra like varm som skiven!! Jeg har aldri hatt min caliper i 100 grader, såvidt jeg vet.. da har jeg sjekket etter ganske sportslig kjøring, banekjøring, streetlegal, etc.. men, ja,jeg har ikke 14" stålfelger når jeg sjekker heller.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 celiperen blir jo langt fra like varm som skiven!! Jeg har aldri hatt min caliper i 100 grader, såvidt jeg vet.. da har jeg sjekket etter ganske sportslig kjøring, banekjøring, streetlegal, etc.. men, ja,jeg har ikke 14" stålfelger når jeg sjekker heller.. Folk som har mer enn 100 grader på kalipperne sine burde sjekke heng i bremsene, med en gang. :jerkoff: De har aldri lært hvor varmen fra bremser skal ta veien i hvert fall. Ventilerte skivebremser? Åja, varmen går jo til kalipperen, og videre i bremseslanger/rør. Sikkert.... Motorlakk holder som faen det, det kan sikkert 100 andre skrive under på også. :tannløs: Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.