Gå til innhold

Jeg skal lakkere bremsekalipterne

Ranger emnet


haoarox

Anbefalte innlegg

I dag skal jeg sette meg ned å gjøre dette. Jeg tar den lette måten, uten å ta av kalipperne. Jeg ønsker tips om hvordan jeg burde gå frem. Hører det at noen bruker bare stålbørst for å "rense" først, men en stålbørst er jo ganske stor og grov så vil det funke noe særlig? En idè jeg hadde var først å vaske kalipperne med asfaltrens med tannbørste, er det vits? De er ikke særlig skitne, men noe må jeg vel gjøre for at kalipperlakken skal sette seg? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor ikke bare demontere kalipperne ? fjern alt av rust etc, overhal kalipperne når du først er i gang.

Sandblås eller bruk drill med stålbørste. Så kan du lakkere etterpå.

Bytt skiver og klosser i samma slengen og.

Så har du helt nyoverhalte bremser og nylakkerte kalippere.

 

Nb: det heter kalipper, ikke kalipter ;)

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Puss de med stålbørste på drill, og etter det fint sandpapir.

2. Vask de med rødsprit.

3. Mal på f.eks bengalack, 2-3 lag. Bruk en liten kost, eller masker hvis du bruker sprayboks.

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk motorlakk...

 

avfett, bruk evnt stålbørte om du vil..

lakk litt om gangen, 3-4 lag, så blir det nok bra.

 

vanlig lakk mister fargen etter den blir utsatt for mye varme..

mer varme enn motorblokken din får, håper jeg for all del ikke caliperene dine blir utsatt for :P

 

ellers, du kan skru av caliperen, uten å skru av bremserør/slanger. bare heng den opp i en fjær!!

 

om du skal lakke uten å ta den av, så pass på at du får maskert bremseskiven din! du kan da rive ut små arkbiter og teipe de sammen, etc. Det er fullt mulig å få det fint, men jegtror det går raskere å henge opp caliperen i fjæren din!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk motorlakk...

 

avfett, bruk evnt stålbørte om du vil..

lakk litt om gangen, 3-4 lag, så blir det nok bra.

 

vanlig lakk mister fargen etter den blir utsatt for mye varme..

mer varme enn motorblokken din får, håper jeg for all del ikke caliperene dine blir utsatt for :P

 

ellers, du kan skru av caliperen, uten å skru av bremserør/slanger. bare heng den opp i en fjær!!

 

om du skal lakke uten å ta den av, så pass på at du får maskert bremseskiven din! du kan da rive ut små arkbiter og teipe de sammen, etc. Det er fullt mulig å få det fint, men jegtror det går raskere å henge opp caliperen i fjæren din!!

 

nå må du rette opp tunga de her;) hhe ei motorblokk blir i teorien aldri mer enn 100grader, mens ei bremseskive lett blir rødglødene!(okei om ikke fullt rødglødende ser du hvertfall at den forrandrer farge og blir lilla aktig, og bremser du kvasst nok får en sikkert røde og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå må du rette opp tunga de her;) hhe ei motorblokk blir i teorien aldri mer enn 100grader, mens ei bremseskive lett blir rødglødene!(okei om ikke fullt rødglødende ser du hvertfall at den forrandrer farge og blir lilla aktig, og bremser du kvasst nok får en sikkert røde og..

celiperen blir jo langt fra like varm som skiven!!

 

Jeg har aldri hatt min caliper i 100 grader, såvidt jeg vet.. da har jeg sjekket etter ganske sportslig kjøring, banekjøring, streetlegal, etc..

 

 

men, ja,jeg har ikke 14" stålfelger når jeg sjekker heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

celiperen blir jo langt fra like varm som skiven!!

 

Jeg har aldri hatt min caliper i 100 grader, såvidt jeg vet.. da har jeg sjekket etter ganske sportslig kjøring, banekjøring, streetlegal, etc..

 

 

men, ja,jeg har ikke 14" stålfelger når jeg sjekker heller..

 

Folk som har mer enn 100 grader på kalipperne sine burde sjekke heng i bremsene, med en gang. :jerkoff: De har aldri lært hvor varmen fra bremser skal ta veien i hvert fall. Ventilerte skivebremser? Åja, varmen går jo til kalipperen, og videre i bremseslanger/rør. Sikkert....

 

Motorlakk holder som faen det, det kan sikkert 100 andre skrive under på også. :tannløs:

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår