Colli Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Nei, da kan jo folk bare hive på det de føler for! :P Og til dere som "angrep" meg, sorry hvis jeg virket bastant! ;) Godt noen fikk oppklart hva fading er, og hvilke typer. Selv om de aller fleste snakker om "gass-fading" til dagligdags. End of story? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Kansje eg missforstod deg, men ei br.veske som koker på 140 grader bør skiftes. Ny veske koker på ca 250grader Det spørs helt etter hvilken veske. Tallet jeg gav, var fra et eller annet uavhengig laboratorium. Det var også for Dot3, som de fleste kjører på. ps. jo eldre vesken er, jo lettere koker den. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Ja, kun noen få % vann fucker kokepunktet skikkelig! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Det spørs helt etter hvilken veske.Tallet jeg gav, var fra et eller annet uavhengig laboratorium. Det var også for Dot3, som de fleste kjører på. ps. jo eldre vesken er, jo lettere koker den. I følge gamle type kjøretøy kontroll (før EU-kontroll) skulle vesken kokes ved kontroll, da hadde ikkje en veske på 140grader blit godkjent. Vist du har sett en slik god gammel br.veske koker har den ett rødt felt opp til ca 150 grader ett gult til ca 170 og grønt over det, +/- noen grader, husker ikkje heilt. Skal ikkje uttale meg om hva dot som er mest brukt i bergen, men Volvo har krav til DOT4+. Vist bremse veske skal diskuteres bør vi kansje lage en tråd om det. Veit at br.veske tar til seg vann, det er derfor den skal skiftes ved jevne mellomrom. Vist du har silikonveske tar den ikkje til seg vann og blir ikkje dårligere over tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Nei, da kan jo folk bare hive på det de føler for! :P Og til dere som "angrep" meg, sorry hvis jeg virket bastant! ;) Godt noen fikk oppklart hva fading er, og hvilke typer. Selv om de aller fleste snakker om "gass-fading" til dagligdags. End of story? Følte meg bare litt tråkka på, hehe. så måtte "ta igjen" litt ;) hehe, no offence bro. :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Nei, da kan jo folk bare hive på det de føler for! :P Og til dere som "angrep" meg, sorry hvis jeg virket bastant! ;) Godt noen fikk oppklart hva fading er, og hvilke typer. Selv om de aller fleste snakker om "gass-fading" til dagligdags. End of story? bare litt frustrerende, akkurat som hvis jeg skal spør; jeg skal lakkere bilen min, åssen lakk merke skal jeg kjøpe?" så sier noen BEGALAKK!, TERRASSELAKK!, klart at det er mye som funker, men når du først skal lakkere kaliperene, hvorfor ikke kjøpe lakk som er BEREGNT til det? og 100grader er faktiskt ikke så ekstremt mye om du kjører orntli hardt, der motorbremsing og hard punkt bremsing som butcher nevnte ikke er noe alternativ.. men forr all del, om du vil bruke hytte beis når du lakkerer, eller lettmelk i kjølevennet, er for meg likegyldig egentlig, men noe så enkelt som kaliperlakkering ser jeg ingen grunn til å ikke bruke kaliperlakk.. jaja volvo "krever" dot 4 ja.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Følte meg bare litt tråkka på, hehe. så måtte "ta igjen" litt ;) hehe, no offence bro. :) Det er mulig du gjorde det! Så at det var litt spisst formulert. Så beklager! b230ft: Hehe, vel... vårt poeng var at motorlakk holder i massevis! :) Men hva folk bruker er jo en ærlig sak. Satser på trådstarter har fått svar. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haoarox Skrevet August 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Ja jøss.... :uhhmmwhat?: Siter 01' Renault Megane Coupe Sport 1.6 90' Volvo 240 2.3GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Det er mulig du gjorde det! Så at det var litt spisst formulert. Så beklager! b230ft: Hehe, vel... vårt poeng var at motorlakk holder i massevis! :) Men hva folk bruker er jo en ærlig sak. Satser på trådstarter har fått svar. har set 2-3 gode eksempler på hvorfor en IKKE skal bruke motorlakk, derfor jeg er litt motstander av at andre skal gjøre samme "feilen", selv om ja jeg vet og om flere som det funker het fint for ja.. jaja, så nå blir det røde calipere på deg;) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg