Gå til innhold

forgasserproblem 240GLE -86?

Ranger emnet

Shrugs

Anbefalte innlegg

Hei..

Har en -86 240 GLE som jeg har noen små problemer med. Den har vanskelig for å starte etter å ha stått over natta både om vinteren og om sommeren når det er glovarmt ute.

Når jeg først har fått start på bilen med litt pottesmell så skal det veldig lite til for at den drukner. Det er nok at pedalen trykkes halvveis inn så drukner motoren. I tillegg brukern utrolig mye drivstoff!!!

Når bilen er god å varm og jeg har fått kjørt den litt så er den god men ikke like sprek som før. Virker som at den ikke har like mye guffe på høyt turtall som den hadde før.

Motoren er en B230A med Pierburg forgasser. Jeg har også lagt merke til at oljen jeg fyller på forgasseren forsvinnner etter en uke med kjøring, orker ikke alltid å fylle på igjen.

Er det forgasseren som er problemet her tror dere? Hva kan jeg eventuelt gjøre for å fikse det? Har vurdert ett slik reparasjonsett til forgasseren, men er det ikke mye arbeid å få den på plass igjen da? Takker stort for all hjelp!;)

Tillegg: Klokka i dashen stopper når jeg slår av tenninga, noen tips der eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forgasseren: Det med oljen er nok membranen som er gåen, den er veldig lett å skifte. Det er egentlig bare til å skru løs de 3 og 4 skruene som står på gasseren. På toppen av gasseren altså. Bytte ut pakninger og membran, og kanskje se over fjær + nålen. Når du har gjort det, så vil jeg råde deg til å justere gasseren din, det er en skrue under selve gasseren som du kan skru på. 8mm tror jeg, så justerer du til den går fint. Det beste er å få målt avgassen samtidig (CO), så vet du når den er som den skal være! ;) Min bil druknet før også, men etter jeg gjorde dette, så ble den helt fin.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider