eystein Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 noen som har noen erfaringer med tannreim drift? er det mye å hente? sliter en del med glipp tror jeg..... skriker i reima når den er kald! hjelper med belt grip spray, men varer bare ett par dager! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 du vil nok ikke få noe slipp med et tannreim-oppsett, men jeg ville nok skiftet reima først ;) Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Kan være reima som er slitt, eller strammeren. Hvilket reimhjul kjører du på? Og hvilken lengde på reima? Tannreim drift er stort sett ikke noe vits før du har gjort mye med motoren. Er en del som gir mer effekt for samme pengene Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eystein Skrevet August 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 kjører med orginal str på reima og med 68 hjul så må nok ha meg en mindre i tilfelle! hvor mye hk mener du det bør være før en ska tenke på tannreim drift? har fått målt 219 hk på hjula...men vet ikke nøyaktig hva som er gjort med motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Hvor har du fått målt 219 hk på hjula? Vanligvis har du ikke de effektene før du har 1,9L 9:1 komp, med portet topp og større ventiler, 268/276 kam, større intercooler, portet innsug og spjeld, større dyser osv. Hvilke dyser og fpr har du? For 68mm reimhjul trenger du 6Pk1635 reim om du ikke har ac og 1735 med ac Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eystein Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 det ble målt i tyskland rett før jeg kjøpte den, fulgte med et papir så håper det stemmer... bilen er fabrikktrimmet på oettinger, men jeg vet ikke hva som er gjort med motor. er et oettinger merke i motor rommet som det står en del blandt annet "oettinger motor".... ellers er det vanlige g60 trimmen gjort pluss golf ralley ic og oljekjøler! men tilbake til spørsmål, hvor stor effekt vil tannreimdrift ha? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Hvor har du fått målt 219 hk på hjula? Vanligvis har du ikke de effektene før du har 1,9L 9:1 komp, med portet topp og større ventiler, 268/276 kam, større intercooler, portet innsug og spjeld, større dyser osv. Hvilke dyser og fpr har du? For 68mm reimhjul trenger du 6Pk1635 reim om du ikke har ac og 1735 med ac Hvorfor ikke mer en 9:1 i komp? jeg skal opp til 1,9L men hade da planer om og beholde 10:1. resten av listen er enten innkjøpt eller skal bestilles... Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Salmacis Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 men tilbake til spørsmål, hvor stor effekt vil tannreimdrift ha? De fleste som selger dette tannreimkit'et oppgir 0.1 - 0.15 Bar økning i ladetrykk, og på min motor fikk jeg ca denne økningen. Det virket også som om bilen reagerte noe kjappere på gassen enn tidligere. Men lyden er en smakssak.... jeg liker ikke den konstante turbinviningen (det høres slik ut) og det skyldes mest at jeg ikke vil bli lagt merke til hehe ;) Andre igjen synes lyden er rå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Hvorfor ikke mer en 9:1 i komp? jeg skal opp til 1,9L men hade da planer om og beholde 10:1. resten av listen er enten innkjøpt eller skal bestilles... 9:1 er forholdsvis høyt på overladet motor da, orginalt er det 8:1 Mener å huse at Oettinger 210 hk kittet som du sikkert har inneholder, chip, , kam 268-270 grader, mindre reimhjul og muligens portet topp:peace: Da ser du jo hvor effektivt det er med større ic også....... Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.