Gå til innhold

tannreim drift

Ranger emnet

eystein

Anbefalte innlegg

Kan være reima som er slitt, eller strammeren.

Hvilket reimhjul kjører du på? Og hvilken lengde på reima?

Tannreim drift er stort sett ikke noe vits før du har gjort mye med motoren. Er en del som gir mer effekt for samme pengene

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du fått målt 219 hk på hjula?

Vanligvis har du ikke de effektene før du har 1,9L 9:1 komp, med portet topp og større ventiler, 268/276 kam, større intercooler, portet innsug og spjeld, større dyser osv.

Hvilke dyser og fpr har du?

For 68mm reimhjul trenger du 6Pk1635 reim om du ikke har ac og 1735 med ac

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ble målt i tyskland rett før jeg kjøpte den, fulgte med et papir så håper det stemmer... bilen er fabrikktrimmet på oettinger, men jeg vet ikke hva som er gjort med motor. er et oettinger merke i motor rommet som det står en del blandt annet "oettinger motor".... ellers er det vanlige g60 trimmen gjort pluss golf ralley ic og oljekjøler!

men tilbake til spørsmål, hvor stor effekt vil tannreimdrift ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du fått målt 219 hk på hjula?

Vanligvis har du ikke de effektene før du har 1,9L 9:1 komp, med portet topp og større ventiler, 268/276 kam, større intercooler, portet innsug og spjeld, større dyser osv.

Hvilke dyser og fpr har du?

For 68mm reimhjul trenger du 6Pk1635 reim om du ikke har ac og 1735 med ac

Hvorfor ikke mer en 9:1 i komp? jeg skal opp til 1,9L men hade da planer om og beholde 10:1. resten av listen er enten innkjøpt eller skal bestilles...

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men tilbake til spørsmål, hvor stor effekt vil tannreimdrift ha?

De fleste som selger dette tannreimkit'et oppgir 0.1 - 0.15 Bar økning i ladetrykk, og på min motor fikk jeg ca denne økningen. Det virket også som om bilen reagerte noe kjappere på gassen enn tidligere. Men lyden er en smakssak.... jeg liker ikke den konstante turbinviningen (det høres slik ut) og det skyldes mest at jeg ikke vil bli lagt merke til hehe ;)

Andre igjen synes lyden er rå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke mer en 9:1 i komp? jeg skal opp til 1,9L men hade da planer om og beholde 10:1. resten av listen er enten innkjøpt eller skal bestilles...

9:1 er forholdsvis høyt på overladet motor da, orginalt er det 8:1

Mener å huse at Oettinger 210 hk kittet som du sikkert har inneholder, chip, , kam 268-270 grader, mindre reimhjul og muligens portet topp:peace:

Da ser du jo hvor effektivt det er med større ic også.......

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider