Gå til innhold

batteri? dynamo?.. hva?

Ranger emnet


infested

Anbefalte innlegg

jeg har da:

4 stk tsw-3004spl

1 stk pg xenon 1*1200

1 stk pg xenon 4*200

6 stk 5" høytalere

1 stk 1 farads kondens

orginalt 50amph dynamo

og 2 stk orginale batteri

 

jeg vet jeg trenger mere strøm... men hvor stor dynamo og hvor mange batteri trenger jeg?.. skal jeg utvide kabler fra dynamo til batteri?.. skal jeg skaffe større kondensator..?... åssen batteri og åssen dynamo?...

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oppgrader fra + på dynamo til + på batteri. Fra - på batteri til karosseri. Og fra motor/dynamo til karosseri. Bruk gjerne samme eller større kvadrat enn kabelen som går til forsterkerene.

 

Så bør du for all del oppgradere dynamoen. Vet ikke hva som passer deg, men kanskje noe fra en volvo dieselbil? Hopper du opp på 90A har du oppgradert MYE.

 

Batteri ville jeg tatt tilslutt. Kjøp da 1 eller 2 gelebatterier.

 

Lykke til :)

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eik, FK og AK selger Maxxima og Yellow top billig rett som det er. Viss du bor i nærheten av slike butikker.

 

takker :)

 

sønnak driver med maxxima ser det ut som.. å jeg får en del prosenter derfra via jobben..

 

er dette ett bra batteri?..

http://www.sonnak.com/maxxima.cfm

 

takker for svar :)...

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 stk tsw-3004spl? :heyyou:

 

Muli du trenger litt mere forsterker også. Hehe..

Sikkert bare en skriveleif. ;)

Ny bil: Chevrolet Suburban 6,2d 87mod

*Audi A6 2,5 TDI Quattro 96mod (c4) *solgt*

*Audi 80 1,8E 87mod (SPIKER:( )

*Audi 80 1,8S 88mod (spiker)

*Daihatsu Charade 1L 88mod (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint :)... da bytter jeg ut begge jeg har :P.. men er det bare en størrelse på de?.. isåfall hvor stor burde begge være på?

 

De har kun en størrelse, ikke spesielt store. Passer rett i Golf så :)

 

Men kanskje du burde prøve med kun 2 av subbene dine i 1 ohm om forsterkeren er stabil i 1 ohm? Det kan faktisk spille høyere.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har kun en størrelse, ikke spesielt store. Passer rett i Golf så :)

 

Men kanskje du burde prøve med kun 2 av subbene dine i 1 ohm om forsterkeren er stabil i 1 ohm? Det kan faktisk spille høyere.

 

jeg kjører subberne i 1 ohm nå.. men det blaffrer bare.. å du hører ikke bassen.. bare vibrasjoner.. rister i hele kroppen og bilen men hører lite.. har bare 2 stk tsw-3004spl nå.. men skal ha inn 2 til.. prøve å sette alle i 2 ohm

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører subberne i 1 ohm nå.. men det blaffrer bare.. å du hører ikke bassen.. bare vibrasjoner.. rister i hele kroppen og bilen men hører lite.. har bare 2 stk tsw-3004spl nå.. men skal ha inn 2 til.. prøve å sette alle i 2 ohm

 

Hvilke kasser står disse i da? Tviler på at ting blir bedre av flere elementer og mye mindre effekt per element. Hull i hatthylle eller skipose er kanskje en løsning for å få bass, ikke risting.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår