EscortG Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Hvilke svakheter er det på denne motoren? Er det noe man bør passe på ved kjøp av en slik bil? Hva bør jeg se etter? Rust, mekanisk osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega_V6 Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Hvilke svakheter er det på denne motoren? Er det noe man bør passe på ved kjøp av en slik bil? Hva bør jeg se etter? Rust, mekanisk osv? på bilen e det jo å se etter rust diverse plasser.. motoren e vel ikke så mye å si på.. høre etter ventilklikking, se på kjølevannet at det ikke e rustvann.. det e en god motor hvis den blir tatt vare på.. Siter Har: -05 Rexton RX270 XDi ToplineHatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan H Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Hvilke svakheter er det på denne motoren? Er det noe man bør passe på ved kjøp av en slik bil? Hva bør jeg se etter? Rust, mekanisk osv? Obs på div lagre og råder, svake råder....har en 2.5v6 som har hatt ett aldri så lite råderas, smadra blokk og bunnstykke. Ved overlading blir vannpumpa for svak, og bakre sylidre blir overoppheta... Siter Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 nå kopierte du han engelske karen hehe :) men du huske på at motoren din hadde rulla 350 000km??var det ikke det du sa? Og du brukte vel den ikke pent når det skjedde hehe Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sehen Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Hvilke svakheter er det på denne motoren? Er det noe man bør passe på ved kjøp av en slik bil? Hva bør jeg se etter? Rust, mekanisk osv? Det er vel med denne bilen som med alle andre biler. Kjøp en pen, velhodt bil som ikke er kjørt sønder og sammen. Koster litt mer, men lønner seg i lengden. Rust i hjulbuer bak og i nerkant på dører er vanlig på pre. 98 modeller.På stasjonsvogner er det litt lurt å titte i underkant av vinduet på bakluken. Når det gjelder understell er det spesiellt foringer framme og bak som er slitte og gjør at bilen ikke kan kjøres rett fram...he he.. Oljelekasje fra toppdekslene og dårlige pluggledninger er kostbare reperasjoner hvis man ikke kan dette selv. Er det lekkasje fra toppdekslene må man som regel bytte pluggledninger samtidig. Dette samt dimmebryter og kjørelysrele på de tidligste modellene er det som er vanlige feil. Ellers er det en stor fin bil som er helt fenomenal å kjøre langt med. P.S Skal du trimme bør du kjøpe en bil som er registrert før 01.01.96. da slipper du avgift til staten når du registrerer om bilen.:thumb Siter På ALKOHOL (E85) Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!! Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :) Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegab2,5v6 Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Typisk feil på x25xe er toppdekselpakningene. Skru ut alle pluggene, noe som er litt kukent hvis du ikke har rett verktøy, hvis det er spor etter olje er det bare å bytte toppdekselpakningene og mest sansynlig toppdekslene også! Sjekk også om registerreima er byttet, koster fort mellom 5 og 7 lapper hvis du ikke skrur selv."Skal" byttes hver 60`! Eksosanlegget er dyrt og bytte deler av!Koster 15000 komplett!Bilen og motoren kjempe bra, mer bil for pengene skal du lete lenge etter!!:) Siter http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1566116 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EscortG Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Hmm.. virker som om det kan være litt problemer med motor.. men dette er vel kanskje kurante saker å få gjort billig på verksted i Sverige? Hva med foringer? Er det veldig typisk at disse er slitte? Burde jeg heller gå for en vanlig 2-liter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Jeg har 2.5 V6, er mektig imponert for sterk og slite sterk denne er. Har hatt litt prob, men ikke noe store ;) gå får 2.5 v6 du. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Jeg har hatt 2.5 v6 og føler egentlig at jeg ikke skal ha det lengre.. Kjører nå med X20XEV å har ikke hatt noe problemer med denne.. Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Hvor mye koster kjørelys rele til omegan? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EscortG Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Anbefaler dere automat eller ikke på en 2.5 V6 ? Hva for annet utstyr "må" jeg ha med? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan H Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 2 liter i en såpass tung bil som omega er ikke å anbefale, har prøvd en slik en og den er "dau". Har selv kjørt 2.5v6 24v i 3 år og den går betydelig bedre, og har kjørt fra mange 2.0 omegaer b`er....satser nå på å få tak i en mv6 3.0 v6 24v å pakke neddi kjerra + trimming. Understellet er på plass, KW justerbart + polyforinger, fjærbeinsstabstag foran og bak. Ellers så er manuell tingen for sportslig kjøring. Men automat er fint med mye bykjøring osv :P hehe Siter Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Blomdal mener at automat kassene er noe herk. ryker og går, men manuel kassene tåler mye og raser aldrig. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegab2,5v6 Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Girkassene er jo som med alt annet, hvordan det blir behandlet og vedlikeholdt!Jeg har aut. på 2,5`n som er gått 185000 og funker som bare det! Motoren er chippet siden den var 3 år gammel og automatkassen er ikke åpnet annet en ved oljeskift! Så at kassene er noe herk er vel å ta litt i, men klart, er nok mer holdbart med manuell kasse ved litt hardere kjøring og er nok å foretrekke hvis det er større modifikasjoner det er snakk om! Siter http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1566116 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EscortG Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Noen som ville kjøpt denne f.eks?: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8398264&sid=5aUlTz5wp908167&pos=46&tot=147&page=2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.