Gå til innhold

Fotografért: Sommertreffet på ACR 26.08.06

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Ingen requests i denne tråden!

Her er et utdrag av bildene jeg har tatt (~2% av totalen, har 8 GB med RAW-filer liggende på disk) fra årets siste Sommertreff; dette er dóg bare de jeg er ferdig å bryne Photoshop på. Merk at realisme ikke akkurat står i høysetet her, men hovedsaklig størst mulig dynamisk omfang (noe som ikke er helt enkelt i direkte sollys?). Enkelte liker moddene, andre ikke, men gi for all del ærlig kritikk. Klikk for 1000*XXX eller XXX*1000.

acr01.jpg

acr02.jpg

acr03.jpg

acr11.jpg

acr09.jpg

acr04.jpg

acr05.jpg

acr06.jpg

acr07.jpg

acr08.jpg

acr10.jpg

acr12.jpg

EDIT: Runde 2!

acr13.jpg

acr14.jpg

acr15.jpg

acr16.jpg

acr17.jpg

acr18.jpg

acr19.jpg

acr20.jpg

acr21.jpg

acr22.jpg

acr23.jpg

acr24.jpg

acr26.jpg

acr27.jpg

acr28.jpg

acr29.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artige bilder. Tar jeg meget feil hvis jeg tipper at den Sierraen ikke klarte resten av svingen?

Eneste minuset er at du har kappa en Evo i 2 deler på det første bildet ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT'erte første posten med flere bilder.

-Sierraen snurra, ja.

-Det første panoréringsbildet ble ikke helt perfekt (Automate->Photomerge i Photoshop). På dét kreves mye mere arbeid for å få et resultat som ser bra ut i full størrelse.

-Effekter synes jeg må til; et greit bilde blir "bedre" med litt etterbehandling. Men det er jo smakogbehag.

-Veksla noen ord med de gutta fra Statoil på 4. bildet - meget trivelige karer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilige og gode bilder Øyvind :respect

Du er faktisk den første som har tatt et bilde av bilen min, som jeg har funnet. (grå BMW E36 i bakgrunnen av RX7-bildet) :thumb

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Audien på det siste bildet tror jeg er noe AudiSentrum-prosjekt. På banen gikk den iallefall lavmælt og fremfor alt, FORT.

-Angående motiver og utsnitt, dette er noe jeg prøvde å prioritére når jeg tok bildene. Jeg prøvde å tenke noe i retning av "Hva er det folk vil se? Hva er det jeg prøver å vise? Hvilke biler og folk finnes det på dette treffet?"; vet ikke om resultatet ble en komplett suksess, men sikkert noe bedre enn 600 pano-bilder etter en annen der den eneste forskjellen fra bilde til bilde er åssen bil som hviler i senter av ramma.

-Angående overbehandla himmel; personlig synes jeg +100% Black for Cyan og Blues under "Selective Colors" (les: faka polariséringsfilter) gir en skrekkelig stilig effekt, men det er jo helt individuelt. Jeg synes det bringer drama inn i bildet på en måte helt ulikt noe annet, men har full forståelse for at andre ikke liker det og at det ser temmelig urealistisk ut. Hva er det de sier? "That's my style" eller noe ikke så alt for langt derifra.

-Angående Vipes BMW mener jeg ingen disrespekt, men nok en sølvfarga, M-kitta E36 klarer ikke akkurat å rive til seg den totale, udelte oppmerksomheten idét den ruller inn på området når de to-tre andre E36'ene i synsfeltet akkurat da ser nøyaktig like ut. Personlig mener jeg at det er noe sånt en E36 burde se ut; clean og diskré, men noen magnet for oppmerksomhet er de ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Angående Vipes BMW mener jeg ingen disrespekt, men nok en sølvfarga, M-kitta E36.... osv

Non taken (eller noe i den duren..) :)

Syntes bare det var gøy å "endelig" finne igjen min egen bil blandt alle Sommertreff-bildene opp gjennom årene.

Skjønner at du ikke tar requests, men klarer ikke dy meg; du har vel ikke tilfeldigvis noen andre bilder av bilen min? (som hovedmotiv eller ei, alt av interesse) gjerne ta det på PM om du har.. :???:

Bildene ellers;

Synes effektene gjorde seg. Gøy å se noe nytt når det er snakk om biler som motiv.

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider