Gå til innhold

Fotografért: Sommertreffet på ACR 26.08.06

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg syns du skal fortsette med måten du redigerer bilder i Photoshop, det gjør hvert bilde interessant, i stedet for å bla gjennom 200 dønn like bilder bare med forskjellige biler i. Fortsett med det! Jeg digger det hvertfall.

Kommer det fler bilder eller? Merkelig at det er så få babe bilder her da, var jo masse snasent på treffet gitt :thumb

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vipe: Har ikke noen andre bilder av din bil; ikke som jeg kan se iallefall.

-De fleste bildene er tatt på ISO100, 200 eller 400 (for kveldsbildene). Det er måten jeg etterbehandler bildene på som jeg mistenker er hovedbidragsyteren til mere synlig støy (men selvfølgelig ikke på min kjære CRT-skjerm; her ser bildene nesten helt perfekte ut for bilder nedskalért til 1000*XXX for visning i 1600*1200 punkters oppløsning). Når jeg sammenlikner en RAW-fil fra et 350D med ett fra min Olumpus støyer de i praksis like mye opp til ISO400, men over dette støyer Canon synlig mindre (så heldig for meg at måten jeg bruker kameraet på gjør at jeg sjelden og aldri bruker høyere ISO enn 400 :p). Men dette er jo hele fordel/ulempe-diskusjonen all-over-again.

-Bra at noen liker måten jeg behandler bildene mine på; hva moro er det for meg å ta bilder hvis ingen liker å se de? Jeg tok nok heller lite bilder av personer av feil kjønn der nede; kan telle antallet bilder på 3/5-deler av fingrene på den ene hånda mi om jeg ikke husker helt galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Takk for oppmerksomheten, folkens. "Much obliged", som det heter i Statene.

-Er litt hypp på å bruke dobbel Smart Sharpen; en før resizing med mere agressive parametre og en etter for å kåntre noe av Bicubic-algoritmen (å, hvor jeg ønsker meg Lanczos' metode eller tilsvarende...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe gode bilder, men jeg syns du har overdrevet endel på skyene/himmelen på noen av de. Hvor var den eventen her? Den Audi'en på siste bildet, noe mer info?

Audi 80, ombygd og godkjent med 2.2 20vT av AudiSentrum.

Ikke AS som har den lengre, og husker heller ikke hvem som kjøpte den i forbifarten. Men han er nok VACN-medlem om hjernen min ikke spiller meg ett puss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider