stepside Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Hello! Som noen kanskje har fåttt med sig så har jeg byttet ut 350 TBI:en i min chevy C1500 mot en 383 forgasser (spar meg alle komentarer om lovligheten, den blir skiftet ut med injektion til våren). Men jeg får ikke liv i speedometeret Det er to kabler fra gearkassen som går opp til et koblingspanel i motorrommet på førersiden, men den jæ..la Haynsboken er umulig å følge for en amatør som meg. Må jeg koble opp ecm:en igjenn for å få spedometeret til å virke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HATTIS Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Det bør du. Har selv vært med på en slik konvertering, og endte opp med å plukke ut pæra på check-engine-lampa:-). Hvis bilen er utstyrt med th700, kan det være greit å ha denne tilkoplet for å styre converterens lock-up funksjon automatisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet August 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 klart at pære lyser når du mangler mestparten av sensorene. Det jeg spør om er hvordan får jeg speedometert til å virke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Uff, sliter du med dette ennå? Du trenger ikke ECM for å bruke speedo, signalet fra kassa deles mellom ECM, cruisecontrol, radio og instrument, du må bare koble til ledningene du klippet igjen... Tilbake til boka! Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 christian, endelig hadde du ikke rett :- ) (tror jeg i vart fall, men jeg har sikkert feil.......) Ledningene fra girkassa (sensoren til speedometeret, 2st) går til koblingspanelet på førersiden i motorrummet. Ingenting er klippet fra gearkassa til dette koblingspanelet. Og ingenting er klippet av ledninger i dashboardet. Så det blir vanskelig å koble sammen noe som ikke er klippet :- ( Men jeg skal se etter en gang til så jeg er sikker (håper du har rett å at det er noe jeg har oversett...........) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 '7747 ECM'en de gamle TBI'ene (Har samma selv på 305TBI'n i Nomad'en) har en ledning INN med hastighetssignal, men sender ikke noe ut igjen, så problemet ligger et annet sted. Hvis din bil hadde/har en DRAC-modul (en korrigeringsboks som sender riktig antall pulser til ECM/speedo osv i forhold til utveksling og hjulstørrelse), kan dette være problemet. Den står evt imellom VSS og ECM/speedo, og skal muligens ha samme tenningsstrøm osv som du har klippet til ECM. Du kan evt se etter den i nærheten av ECM (bak hanskerommet ditt), liten sak, kan være hvit. Jeg er litt usikker, men mener den ene ledningen inn på VSS skal være jordet, og den andre gå inn på ECM (I de tilfeller det ikke er noen DRAC-modul) - er hvertfall dette på den jeg ettermonterte på Nomaden for å få lockup'en til å virke igjen. Du får titte litt til... EDIT - Generell info om DRAC-moduler: http://614streets.com/drac.html Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet September 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Satt tilbake ECM:en, å nå virker speedometeret. Da er det bare bensinmåleren. Noen gode ider? Den står på fullt hele tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Fullt hele tiden = Brudd. (Hvis ledningen til tankmåleren kobles til jord, viser måleren tom tank). Kan du ta en rask titt på ECM og se om nummeret er 1227747 eller noe annet? Skal liksom være levert fra '87-'91 med det delenummeret, men kanskje det var noen andre utgaver levert og? Må jo fortsatt finne en løsning på å bruke speedo uten original ECM, når du går over til ettermarkedssprut på motoren. Kan jeg ta en titt på bilen i vinter, eller skal den opp til torpet igjen? (=langt unna) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.