Gå til innhold

motorbytte

Ranger emnet


virago

Anbefalte innlegg

x20xev vil jeg ikke kalle småkjip i hele tatt,har selv i min omega b.lett trimmet ca 150 hk.og går som et skudd..

 

Er det lov å spørre hva du har gjort med den? Hva blir prisen pr. ekstra hk?

 

Hvis noen har lurt er det forøvrig en regneleif i min forrige post. Ingen god ide å begynne med sånt når man kommer hjem fra puben...

 

-Magnus-

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chipping gir deg ca. 150HK i X20XEV.

 

Det har jeg vel sett ymse firmaer påstå, mens andre sier "det er ikke vits på en sugemotor". Noen som i så fall har anbefalinger om hvem man bør chippe hos? Jeg er egentlig ikke så voldsomt interessert i høyere effekt på høyt turtall (hvor jeg regner med at de fleste tunere oppgir økningen), vil heller ha litt ekstra i mellomregisteret. Forhørte meg hos tigeren for en stund siden, men der fikk jeg beskjed om at ECUen måtte sendes på langtur til tyskland.

 

-Magnus-

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chipping alene er bare bortkastede penger, det er sant. Det gjøres som regel etter f.eks turbo osv, etterhva jeg har forstått. Men enkelte chipper og lar det være med det. Det er enkelt i forhold.

AutoTeknikk har chipper ihvertfall.

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten sett på ymse tuningsteder at man skal tanke 98 oktan etter chipping. Noen som har erfaring med om det virkelig er nødvendig? Synes det er dyrt nok med 95 jeg.

 

Ideelt sett skulle jeg fått chippet bilen til å like E85 (bioetanol), men da må jeg dra til Oslo for å tanke:-( Noen som har prøvd å konvertere bilen eller bare "blandetanke"? Iflg. svenskene på etanol.nu skal en del opelmotorer være veldig glad i E85. Går rykter om bedre drag i bilen også:-)

 

-Magnus-

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påenget med chip er att den optimaliserer tenning og bensin for 98oktan. Om du fortsatt kjører 95 vill chip være bortkastet. x20xev er en motor som er veldig villig med chip. Får merkbart bedre ytelser på mellomregisteret. Bilen blir i sin helhet sterkere.

Dette er etter råd fra en som jobber på opel og har testa ut mange xev med chip, og det er en av de bedre opel motoren å chippe i tilegg til c20xe og c16xe

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært fristende med noe sånt noe. Jeg blir litt skeptisk når noe ser ut til å være for godt for å være sant. Ser ikke helt for meg at jeg skal begynne å fikle med ECUen på egenhånd, det kan jo umulig gå bra;-)

 

Såvidt jeg har sett begynner det på ca 4500,- for å få gjort det her hjemme. Noen som har prøvd å kjøpe på nett og bytte selv?

 

-Magnus-

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bstuning.no har chip til 4500kr med montrering.16hk +

http://www.jma.no har komplett turbokit til kr 13000,- større bensindyser,intercooler,td40 turbo,eksosmanifold.gir litt over 200hk på 0,4 bar ladetrykk.turboen er god for 250hk.men anbefales å skifte til smidde stempler og forsterka toppakning.blir turbokit på min neste år.venter til min omega b er ferdigstylet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Sikle*:-) Anbefales nye stempler bare hvis man skal ha over 0.4 bar, eller uansett. Var egentlig ikke så dyrt det der, men regner med at monteringa gjør at det blir dobbelt så dyrt:-(

 

Jeg vil mye heller legge penger i litt ekstra gamp enn styling, men meg om det.

 

Hvordan går det å få godkjent denslags? Etter de siste ukenes krangling med tviltilsynet ang. E85 har jeg fått for meg at de ikke akkurat er runde i kantene.

 

-Magnus-

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monteringa er veldig enkel.bolt on kit.eneste litt svesing fra turbo til eksosanlegg.så det gjør en selv.det er ingen avgifter på biler over 10 år.eneste er bremser som bør skiftes ,det kan en ta i fra opel omega mv6.som der er orginalt 211 gamp.

 

Når det gjelder bremser, så er det samme bremser på alle Omegaer fra 98.mod. Før 98.mod har alle v6 utgaver de samme bremsene. Skal man bytte bremser må man ta med hovedbremsesylynder fra V6 også. Det er noen 4 syl. utgaver også med de store bremsene, men det er kun stv. med ekstra nyttelast. (forsterket)

Haynes og orig. delebøker er gode oppslagsverk...:thumb

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår